Навчально-науковий центр соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню


Працівники центру

 

Опанасенко Людмила Анатоліївна

начальник центру, кандидат психологічних наук, старший викладач, психолог-консультант, тренер, профорієнтолог

10-103
+380 (512) 76 92 84
centerchnu@gmail.com

Захарова Лада Германівна

викладач, психолог-консультант, тренер

4-107
+380 (512) 76 71 80
centerchnu@gmail.com

Деркач Анна Вікторівна

викладач, психолог-консультант, тренер

4-107
+380 (512) 76 71 80
centerchnu@gmail.com

Буй Дарія Володимирівна

викладач, психолог, тренер, автор та ведуча соціально-психологічних ігор

10-103
+380 (512) 76 92 84
centerchnu@gmail.com

Авраменко Юлія Андріївна

провідний фахівець Центру (координатор з питань сприяння працевлаштуванню студентів)

10-103
+380 (512) 76 92 84
centerchnu@gmail.com

Гава Катерина Олександрівна

провідний фахівець Центру

10-103
+380 (512) 76 92 84
centerchnu@gmail.com

Науково-дослідницька діяльність

Науково-дослідницька діяльність – одна із пріоритетних для викладачів Центру. Коло їхніх наукових інтересів пов’язане з різними аспектами психологічної науки і практики. Наукові розвідки фахівців стосуються насамперед наступних питань:

  • розвитку особистісно-професійних компетентностей майбутнього фахівця психологічною службою закладу вищої освіти (О. В. Партенадзе);
  • дослідження комунікативної компетентності як чинника розвитку соціального капіталу студентської молоді (А. В. Деркач);
  • вивчення психологічної структури навчального цілепокладання (Л. А. Опанасенко);
  • упровадження інклюзії в закладах освіти та сприяння соціальній адаптації молоді з інвалідністю до навчання у виші (Л. Г. Захарова);
  • розробка сучасного психологічного інструментарію для діяльності практичного психолога (Д. В. Буй).

Фахівці Центру – активні учасники міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, організатори наукових заходів в ЧНУ імені Петра Могили. Так, спільно з лабораторією екологічної психології Інституту психології імені Г. С. Костюка, за підтримки Швейцарсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO та громадської організації «Товариство незалежних експертів» 15 травня 2020 р. було проведено ХVІ Міжнародну науково-практичну онлайн-конференцію «Сучасні проблеми екологічної психології: соціальні та особистісні ресурси створення благополучного локального середовища». Країнами-учасниками заходу стали: Україна, Ізраїль, Грузія. У роботі конференції взяли участь науковці та студенти з 23 закладів вищої освіти.

У грудні 2020 р. Центр долучився до XXIІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Могилянські читання – 2020: Досвід та тенденції розвитку суспільства в Україні: глобальний, національний та регіональний аспекти» та провів засідання круглого столу «Технології соціально-психологічної підтримки молоді з обмеженими функціональними можливостями: досвід та перспективи співпраці (Україна/Грузія)», об’єднавши науковців, практиків, представників громадськості двох країн.

У березні 2021 р. викладачі Центру взяли участь у роботі VІ Міжнародної науково-практичної конференції з соціальної роботи «Розвивальний потенціал сучасної соціальної роботи: методологія та технології» (м. Київ); у квітні 2021 р. долучилися до Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інформаційні комунікації в культурі та мистецтві» (м. Миколаїв) та презентували свої напрацювання на І Всеукраїнській міждисциплінарній науково-практичній конференції «Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат» (м. Тернопіль).

Навчально-методична робота центру
Проєктна діяльність

Співробітниками Центру у 2020 р. розроблено 2 соціально-важливих проєкти для жителів м. Миколаєва:

  • «Розвиток інклюзивного суспільства: рання допомога дітям з порушеннями розвитку та їх родинам». Основна мета проєкту – створення умов для надання ранньої допомоги дітям з порушеннями розвитку (раннє втручання) в м. Миколаєві, як першої ланки залучення дитини в інклюзивне середовище та профілактики ранньої інвалідизації (автори проєкту: Л. Г. Захарова, Н. В. Сараєва);
  • «Миколаїв – місто можливостей». Основна мета проєкту – сприяння соціалізації та психологічній адаптації молоді з інвалідністю, сприяння їхньому працевлаштуванню та самореалізації (автори проєкту: Н. В. Сараєва, О. В. Партенадзе, Л. А. Опанасенко).

Проєкт «Миколаїв – місто можливостей» став одним із переможців в категорії «Соціальні проєкти-переможці» Громадського бюджету м. Миколаєва, отримавши підтримку містян у 401 голос. Проєктом передбачено: створення простору для спілкування та розвитку молоді з інвалідністю, проведення арттерапевтичних тренінгів, тренінгів комунікативності, тренінгів з проєктування власного майбутнього, тренінгів з розвитку навичок роботи в команді і ділового спілкування, тренінгів з проєктування професійної самореалізації, профорієнтаційних ігор, артмайстерні тощо. У березні 2021 р. розпочалася робота над реалізацією проєкту із залученням психологів і студентів-волонтерів Центру.

З жовтня 2020 р. по березень 2021 р. на базі Центру реалізовано міжнародний проєкт «Долаючи бар’єри» (Україна-Грузія), спрямований на психологічну підтримку молоді з інвалідністю та їхніх сімей. Автор проєкту: старший викладач Центру – О. В. Партенадзе. Проєктом передбачено: онлайн-тренінги з розвитку комунікативності; групи онлайн-підтримки та щирого спілкування молоді з інвалідністю, їхніх батьків або опікунів.

Інклюзивний напрям

Центр активно сприяє поширенню вищої освіти серед молоді з інвалідністю, співпрацюючи з державними установами та громадськими організаціями. У 2020-2021 н.р. в університеті навчається 75 студентів з особливими освітніми потребами, із них коштом Фонду соціального захисту інвалідів здобуває вищу освіту 16 осіб.

Інклюзивний напрям діяльності Центру покликаний забезпечити гідні умови навчання для студентів з особливими освітніми потребами в інтегрованому освітньому середовищі та спрямований на посилення особистісних ресурсних можливостей молоді з інвалідністю.

У роботі з молоддю з інвалідністю співробітники Центру особливу увагу приділяють питанням соціальної, психологічної та професійної адаптації, використовують сучасний психологічний інструментарій та інтерактивне обладнання.

На базі Центру для студентів з особливими освітніми потребами функціонує група психологічної підтримки, долучитися до якої можна за посиланням.

З метою розбудови інклюзивного середовища у закладах освіти Миколаївщини співробітниками Центру проводяться навчальні тренінги, семінари, майстер-класи, тематичні консультації для фахівців-психологів, педагогів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів.





Індивідуальні та групові консультації

При переживанні студентами та співробітниками університету різних життєвих ситуацій і труднощів, пов’язаних з освітнім процесом чивикладач.jpg

міжособистісною взаємодією, часом виникає необхідність у допомозі психологів-консультантів.

Співробітники Центру надають безкоштовні індивідуальні та групові онлайн/офлайн консультації усім учасникам освітнього процесу, які звертаються за таким видом психологічної допомоги. Консультаційні послуги надаються з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.

Для отримання психологічної допомоги Вам необхідно скористатися зручним способом, а саме:

  • безпосередньо звернутися до фахівців-психологів (10 корпус – ауд. 10-103 або 4 корпус – ауд. 4-107);
  • записатися на консультацію за допомогою телефону: (0512) 76-71-80, (0512) 76-92-84;
  • заповнити реєстраційну googlе-форму і працівник Центру зв’яжеться з Вами найближчим часом

На базі Центру також функціонують групи психологічної підтримки. Їхнє основне завдання – створення простору для щирого спілкування, обміну переживаннями, почуттями, обговорення подій минулого, сьогодення та планів на майбутнє.

Наразі функціонують дві групи cтудентів з інвалідністю.

Ведуча: Захарова Л.Г. (googlе-форма для участі)

Тренінги

Викладачі Центру систематично проводять тренінгові заняття для студентів 1-4 курсів (згідно розкладу):

  • теми занять для студентів першого курсу: «Тренінг соціально-психологічної адаптації, групової взаємодії та командоутворення (teambuilding)», «Комунікативний тренінг» (тренери: А. В. Деркач, Д. В. Буй);
  • теми тренінгів для студентів другого курсу: «Тайм-менеджмент для студентів», «Конфліктологія. Комунікативна ефективність» (тренери: А. В. Деркач);
  • теми тренінгових занять для студентів третього курсу: «Імідж та успішна самопрезентація студентів», «Публічний виступ: секрети ораторської майстерності» (тренери: Д. В. Буй);
  • теми занять для студентів четвертого курсу: «Конкурентоздатність та успішна самопрезентація при працевлаштуванні», «Тренінг проектування професійного становлення та кар’єрного зростання» (Л. Г. Захарова).
  • Тематика занять для студентів-магістрів: "Тренінг з проектування кар'єрного розвитку";
  • Тематика занять для здобувачів PHd: "Тренінг з розвитку здатності до цілепокладання у науково-дослідницькій та професійній діяльності" (Л.Г. Захарова, Л.А. Опанасенко)"

Завдяки участі у тренінгових заняттях студенти мають змогу набути важливих соціально-психологічних компетентностей, необхідних для успішної професійної діяльності та особистісної самореалізації.

Специфічну функцію в роботі зі студентами відіграють спеціально організовані кінотренінги. Робота з кінострічками створює особливий простір для різностороннього бачення та аналізу актуальних аспектів життєдіяльності, для потужного пошуку варіантів розв’язання проблемних ситуацій, обговорення переваг та обмежень копінг-стратегій. На таких заняттях панує комфортна атмосфера для вільного висловлювання, обміну думками та продуктивної взаємодії.

Викликають зацікавлення у студентів університету тренінги з використанням арттерапевтичних технік. Вони проводяться в мікрогрупах, що не перевищує 10 осіб. Приводом для організації таких занять є переживання сильних негативних емоцій і потреба у відновленні внутрішніх ресурсів.

Окремим блоком тренінгової діяльності Центру постають заняття з розвитку гнучких якостей – «Soft skills» – необхідні навички сучасної молоді. Тренінги направлені на розвиток важливих для сучасного випускника вишу компетенцій, що забезпечують його успішну професійну самореалізацію та посилюють ефективність роботи в колективі. Заняття проходять в онлайн або офлайн режимі з використанням тренінгових вправ, технік, інтерактивних прийомів взаємодії. Кожного разу учасники спочатку опрацьовують теорію щодо певної навички, а потім виконують вправи з її розвитку. Програмою занять передбачено систему домашніх завдань, що сприяють якісному засвоєнню матеріалу та автоматизації навичок.

Діагностична робота

Основне завдання діагностичного напряму полягає у:

  • виявленні причин труднощів соціально-психологічної адаптації студентів до навчання у виші;
  • вивченні та визначенні індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості (за запитом чи потребою, виявленою у процесі взаємодії зі студентами);
  • виявленні потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному становленні тощо.

Діагностичні зрізи проводяться в індивідуальній або груповій формі, онлайн (з використанням гугл-форм) та офлайн. До основних питань, які вивчаються співробітниками Центру, належать:

  1. Дослідження особливостей психологічної адаптації студентів-першокурсників.
  2. Вивчення взаємовідносин у структурі студентських колективів.
  3. Визначення рівня конкурентоспроможності студентів випускних курсів (soft skills).

У межах цього напряму приділяється увага і соціологічним дослідженням, зокрема, спрямованим на вивчення питання щодо випадків булінгу та дискримінації в університеті.

За результатами досліджень Центр планує свою роботу в інших напрямах своєї діяльності. Учасники діагностичних заходів можуть отримати консультації та рекомендації щодо їхніх результатів.

Профілактична діяльність

З метою профілактики негативних соціально-психологічних явищ серед учасників освітнього процесу на базі Центру організовуються та проводяться тематичні семінари-практикуми, круглі столи, тренінгові заняття, психологічні ігри тощо. На основі узагальнення вітчизняного та міжнародного досвіду з питань конфліктів фахівцями Центру розроблено Положення про порядок реагування на випадки булінгу, сексуальних домагань та дискримінації (схвалено Вченою радою університету 30 червня 2020 р., протокол №10).

У вересні 2020 р. Навчально-науковим центром соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню спільно з юридичним факультетом університету було підготовлено інформаційні листівки з питань профілактики булінгу, сексуальних домагань та дискримінації, які було поширено у друкованому та електронному вигляді серед студентства та співробітників університету, а також розміщено на офіційному сайті та сторінках у соціальних мережах, університетських стендах.

З 18 по 24 вересня 2020 р. співробітниками підрозділу проведено 8 семінарів-практикумів для викладачів університету на тему «Психологічні та правові аспекти протидії булінгу, сексуальних домагань та дискримінації». У жовтні 2021 р. організовано круглий стіл з представниками студентського самоврядування на тему: «Соціально-психологічні правила безпечної поведінки». З 3 по 10 грудня 2020 р. проведено соціально-психологічне опитування студентів щодо випадків булінгу та дискримінації в університеті.

У листопаді 2020 р. та у лютому 2021 р. проведено 8 семінарів для викладачів-предметників та кураторів-дорадників з метою профілактики кризових явищ серед студентства.

Традиційними заходами стали тематичні тренінгові заняття для кураторів-дорадників: у І семестрі проводяться заняття для дорадників 1 і 4 курсів, а у ІІ – для дорадників 2 курсів і 3 курсів. Також протягом навчального року психологами центру систематично проводяться групові заняття, соціально-психологічні ігри з метою запобігання професійного вигорання серед викладацького складу університету.

Крім зазначених форм роботи, фахівцями Центру підготовлено та розміщено у соціальних мережах та на сайті університету спеціально підібрані інформаційні, мотиваційні та ілюстративні матеріали з інтенцією на самоорганізацію, самомотивацію, самозміну та психологічну підтримку всіх учасників освітнього процесу.

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу, сексуальних домагань та дискримінації 2021-2022

Профорієнтаційна робота

Профорієнтаційна діяльність

Центр багато уваги приділяє профорієнтаційній роботі серед юнацької молоді м. Миколаєва та Миколаївської області. З метою створення відкритого інформаційного простору для потенційних абітурієнтів та їхніх батьків проводять низку заходів:

  • Дні відкритих дверей («Могилянський Profi-fest»);
  • профорієнтаційні фестивалі («Перспектива», «Енерго-Fest», «Profi-talk» і т.д.);
  • профорієнтаційні ігри та тренінги, тематичні майстер-класи;
  • консультування старшокласників та їхніх батьків з питання професійного самовизначення;
  • індивідуальна профдіагностика старшокласників (за запитом).

Сприяння працевлаштуванню

У ЧНУ імені Петра Могили створено умови для формування конкурентоспроможних фахівців, затребуваних на ринку праці. Фахівцями Центру систематично проводяться заходи для студентів та випускників університету, які сприяють успішному плануванню і побудові їхньої професійної кар’єри, а саме:

  • надання перевіреної інформації про наявні актуальні та потенційні вакансії;
  • консультативна підтримка (індивідуальна та групова) з питань розробки траєкторії кар’єрного розвитку;
  • допомога у написанні резюме та підготовка до проходження співбесіди з роботодавцями;
  • створення банку резюме для потенційних роботодавців (форма для подачі резюме);
  • організація та проведення тематичних майстер-класів, тренінгів, психологічних ігор тощо.


Центральною щорічною та найбільш масштабною подією зі сприяння працевлаштуванню є Тиждень кар’єри, який об’єднує низку заходів, серед яких:

Заходи зі сприяння працевлаштуванню проводяться в online та offline режимах.

фото 2.jpg

Волонтерство, студентські активності

Центр сприяє розвитку соціальних ініціатив у молодіжному середовищі та створює платформу для реалізації особистісного потенціалу студентської молоді.

У ЧНУ імені Петра Могили функціонує Волонтерський центр, основними напрямками роботи якого є:

  • «Клуб фахового зростання» (керівник: А. В. Деркач);
  • «Школа студентів волонтерів-профорієнтологів» (керівник: Л. А. Опанасенко);
  • волонтерський клуб «Інклюзія» (керівник: Л. Г. Захарова);
  • студентське об’єднання «Креатив» (модератор: Ю. А. Авраменко).

У 2020 р. волонтерка Центру, студентка 4 курсу спеціальності «Психологія», М. Трапезенко за реалізовану профорієнтаційну діяльність серед старшокласників м. Миколаєва була відзначена стипендією міського голови.

3.jpg

У березні 2021 р. за ініціативи студентів-першокурсників було створено психологічний клуб «За лаштунками свідомості». Основна мета діяльності клубу пов’язана з професійним розвитком, творчою діяльністю студентів, створенням комфортного простору для спілкування і взаємодії.

4.jpg

5.jpg

Співробітники Центру сприяють розвитку творчого потенціалу молоді та допомагають зацікавленим студентам в організації і проведенні івентів. Кожен охочий може звернутися до Центру з ідеєю заходу та ініціювати його реалізацію (наприклад: літературний вечір, соціальні ігри, творчі конкурси і т.д.).

Посилання за яким можна приєднатися до групи Волонтерського центру в Телеграм.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Фотогалерея

Фото 4 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

Фото 14 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки Фото 15 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

Фото 23 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

Фото 21 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

Фото 20 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

Фото 19 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

Фото 18 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

Фото 17 - Напрями роботи центру соціально-психологічної підтримки

 

Тренінги з лідерства та профорієнтації для старшокласників

Чорноморський національний університет імені Петра Могили запрошує старшокласників на тренінги з особистісного розвитку та профорієнтації. Детальніше за посиланням.

Контактна інформація

4 корпус, ауд. 4-107,
+380 512 76-71-80
10 корпус, ауд. 10-103.
+380 512 76-92-84
centerchnu@gmail.com
Instagram 
Facebook

У Чорноморському національному університеті імені Петра Могили на базі Навчально-наукового інституту післядипломної освіти 13 грудня 2013 р. створено Навчально-науковий центр соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню.

Мета діяльності Центру: психологічне забезпечення та підвищення ефективності навчально-виховного процесу засобами сучасних соціономічних практик; захист психічного здоров’я і соціального благополуччя студентів, викладачів, співробітників університету та інших зацікавлених осіб.

До провідних завдань Центру належать:

  • проведення навчально-наукових заходів з актуальних соціально-психологічних питань супроводу навчально-виховного процесу, впровадження інклюзії;
  • підготовка та реалізація соціально-психологічних проєктів, спрямованих на надання реабілітаційних послуг, у тому числі особам з інвалідністю;
  • організація та проведення індивідуальних та групових практичних занять (консультацій, тренінгів), спрямованих на особистісний та професійний розвиток, самовдосконалення, психологічну підтримку студентів і викладачів університету;
  • проведення анкетування і тестування студентів та викладачів з актуальних соціально-психологічних питань;
  • організація діяльності студентських активностей, спрямованих на різносторонній розвиток та урізноманітнення студентського життя у позанавчальний час;
  • сприяння працевлаштуванню студентської молоді та випускників університету;
  • організація та проведення профорієнтаційних заходів, що сприяють свідомому професійному самовизначенню потенційних абітурієнтів та консультування з питань успішного професійного вибору старшокласників та їхніх батьків;
  • підвищення психологічної культури усіх учасників навчально-виховного процесу, гармонізація стосунків у студентських і викладацьких колективах;
  • протидія булінгу та дискримінації, допомога у розв’язанні конфліктів.

Відповідно до окреслених завдань, Центр є поліфункціональним, а тому здійснює свою діяльність у різних напрямках:

  • науково-дослідницька діяльність;
  • навчально-методична робота;
  • проєктна діяльність;
  • інклюзивний напрямок;
  • індивідуальні та групові консультації;
  • тренінги;
  • діагностична робота;
  • профілактична діяльність;
  • профорієнтаційна робота;
  • сприяння працевлаштуванню;
  • волонтерство (студентські активності).

Центр активно співпрацює з міськими та районними управліннями освіти, навчальними закладами та інклюзивно-ресурсними центрами, органами охорони здоров’я, праці та соціального захисту населення, сім’ї, молоді та спорту, центрами зайнятості, підприємствами та установами, громадськими організаціями, засобами масової інформації.

Центр бере участь в міжнародних проєктах та проєктах Громадського бюджету м. Миколаєва, що забезпечує укріплення іміджу ЧНУ імені Петра Могили.

 

 

Події та оголошення


жовтня
1
Запрошуємо кураторів 1-го курсу на тренінг «Психологічні особливості адаптації студентів-першокурсників»

Запрошуємо кураторів 1 курсу на тренінг для кураторів-дорадників “Психологічні особливості адаптації студентів-першокурсників: проблемні питання та шляхи їхнього вирішення” у ЧНУ імені Петра Могили. Графік проведення: 01.10.2021 р. – 9:00-10:30; 08.10.2020 р. – 14:00–15:20; Місце проведення: аудиторія 4-107. Для участі у …