Інтерактивна інклюзивна сторінка ‌


Діяльність співробітників Кабінету спрямована на забезпечення гідних умов навчання для студентів в інтегрованому освітньому середовищі, на посилення особистісних ресурсних можливостей молоді з інвалідністю. Наразі в університеті навчається найбільша кількість студентів з особливими освітніми потребами з-поміж усіх вишів Миколаївської області.

Фахівці Кабінету активно сприяють соціалізації та поширенню вищої освіти серед молоді з інвалідністю, співпрацюючи з державними установами та громадськими організаціями, які безпосередньо взаємодіють з цією соціальною категорією. Так, наприклад, 19 січня 2024 р. завідувачка структурного підрозділу Л. Опанасенко долучилася до відкриття молодіжного простору Миколаївської обласної організації Товариства Червоного Хреста України.

14 лютого 2024 р., у Міжнародний день дарування книг Л. Захарова передала до фонду наукової бібліотеки університету набір інклюзивних книжок від ГО «Сильні разом». Ці книжки є дитячими, вони різні за змістом та спрямуванням, однак усіх їх об’єднує спрямованість – формування толерантності та розвиток інклюзивного простору. Ці книжки важливі для здобувачів вищої освіти спеціальностей соціального профілю, зокрема для реабілітологів, соціальних працівників та психологів, а також для майбутніх вчителів та викладачів.

На базі структурного підрозділу функціонує Молодіжний інклюзивний хаб «МІРА». Його основне завдання – створення доступного, діючого, перспективного простору для молоді, спрямованої на розбудову інклюзивної громади, в якій молодь з інвалідністю займатиме активну позицію за принципом «нічого для нас без нас». В рамках функціонування хабу «МІРА» щомісяця проводяться засідання Клубу психологічного зростання (розвитку резильєнтності) «Далі буде…». Керівник Клубу – Л. Захарова.

14-15 лютого 2024 р. за ініціативи співробітників Кабінету було реалізовано тренінгову програму «Я підтримую свого друга» із залученням психологів  ГО «Десяте квітня».

Створення дійсно інклюзивного середовища у закладі вищої освіти потребує комплексного підходу. Адже крім архітектурної доступності має бути створений інформаційний простір, підготовлене навчально-методичне забезпечення, навчені спеціалісти, створена ресурсна та рекреаційна база. Такий великий обсяг задач неможливо вирішити одночасно і швидко. Отже необхідно мати чітку стратегію розбудови інклюзії, обґрунтовану, з урахуванням реальних умов університету. Саме цій проблематиці був присвячений курс підвищення кваліфікації на базі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка «Стратегування інклюзивного середовища закладу освіти», у якому взяла участь практичний психолог Л. Захарова (29.04-13.05.2024 р.). Після завершення курсу практичний психолог проводить тематичні індивідуальні та мікрогрупові консультації для співробітників університету з урахуванням набутих знань.

18 червня 2024 р. у Чорноморському національному університеті імені Петра Могили відбувся круглий стіл «Формування інклюзивного середовища: зони відповідальності, ресурси, кооперація зусиль» у межах ХХІ Міжнародної наукової конференції «Ольвійський форум – 2024: стратегії країн Причорноморського регіону геополітичному просторі». До заходу долучилися понад 30 фахівців, які продуктивно опрацювали наступні дискусійні питання: сутність інклюзії (сучасний погляд на зміст поняття, динаміку у його трактуванні); зони відповідальності щодо формування інклюзивного середовища; складові готовності суспільства до упровадження реальної інклюзії; ознаки інклюзивності; точки кооперації зусиль, подальші кроки та наявні ресурси для їхньої реалізації на практиці.

Корисні матеріали:

  1. Довідник безбар`єрності
  2. Освітній серіал «Інклюзивна молодіжна робота»
  3. Державна служба якості освіти пропонує ресурси для організації якісного інклюзивного навчання.
  4. Інклюзія в українській освіті: добірка матеріалів від «Всеосвіти»