Відбулась чергова зустріч робочої групи ЧНУ імені Петра Могили за проєктом “PROMENT”: підсумки проведеної роботи та дії на наступне півріччя


18 січня 2024 року відбулася чергова зустріч робочої групи Чорноморського національного університету імені Петра Могили за проєктом «Сприяння професійному навчанню та залученості студентів через комплексну систему менторства і тьюторства у ЗВО» (Promoting professional education and students engagement through comprehensive mentoring and tutoring system at HEIs (PROMENT), що діє в межах програми ЕРАЗМУС+.

У ході зустрічі координатором проєкту Аллою Коваль (проректоркою з науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва) було підведено підсумки проведеної роботи за березень-грудень 2023 року. За цей період членами команди проєкту розроблено схеми менторства та тьюторства «Young Teacher Mentoring» та «Local self-government led mentoring», які в рамках пілотного проєкту буде реалізовано на базі Центру тьюторства та менторства.

Для ознайомлення із особливостями реалізації системи тьюторства та менторства, учасники проєкту взяли участь у навчальних візитах до європейських ЗВО (Сілезький технологічний університет (Польща),  Університет Авейру (Португалія), Університет Перуджі (Італія), Віденський технологічний університет (Австрія). Навчальні візити розширили можливості внутрішньої та зовнішньої координації, дали обмін досвідом у реалізації наставницької програми, розширення горизонтів у сфері менторства та тьюторства. Учасники групи могли визначити конкретні форми взаємодії між менторами та менті, оцінити наявні досягнення та виявили сфери для подальшого вдосконалення.

З метою обговорення проблем формування та реалізації кадрової політики в закладах освіти в умовах війни й повоєнного часу 16 листопада 2023 року проведено круглий стіл «Кадрове забезпечення шкільної освіти в умовах війни та повоєнної відбудови». Захід проходив спільно з  Департаментом освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації (індустріальним партнером ЧНУ імені Петра Могили по проєкту). Робота круглого столу було охоплена чотирма панельними дискусіями, кожна з яких присвячена певним особливостям проєкту.

Під час пленарного засідання висвітлено проблему шкільної освіти Миколаївщини в умовах війни; особливості кадрового забезпечення та професійного розвитку освітян;  можливості, виклики і перспективи педагогічної інтернатури; вплив міжнародної діяльності університетів на якість підготовки майбутніх фахівців; особливості менторства майбутніх вчителів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у ЗВО.

Панельні дискусії було присвячено проблемам:

  • кадрового забезпечення шкіл в умовах кризи та війни;
  • підготовці педагогічних кадрів у контексті зміни освітніх парадигм;
  • менторству майбутніх учителів як шлях професійного становлення нової генерації освітян;
  • освітньо-професійним програмам підготовки педагогічних кадрів: особливостям та перспективам.

Детальніше про круглий стіл можна дізнатись за покликанням:  https://chmnu.edu.ua/pro-kruglij-stil-kadrove-zabezpechennya-shkilnoyi-osviti-v-umovah-povoyennoyi-vidbudovi/

З урахуванням здобутого досвіду було розпочато роботу  над написанням посібника “Teaching Guideline”, у якому викладено теоретичні відомості та практичні рекомендації для реалізації менторства і тьюторства за конкретною схемою, набір матеріалів для проведення тренінгових заходів для менторів та тьюторів. Посібник складається з наступних розділів:

  1. Вступ – (розробка Алла Коваль)
  2. Огляд програми тьюторства та менторств (Алла Коваль)
  3. Важливість та огляд ІТ-платформи (Алла Коваль)
  4. Введення в психологію відносин Ментор – Менті (Ольга Жвава, Галина Косарєва)
  5. Опис 12 схем наставництва (Анна Соловйова)
  6. Матеріали формувального та підсумкового оцінювання (Наталія Іщенко)
  7. Висновки (Алла Коваль)

У подальшому буде виконуватись робота по наповненню методичними та візуальними елементами посібника.

Обговорювались питання, щодо відкриття майбутнього Центру менторства та тьюторства ЧНУ імені Петра Могили. Для започаткування роботи Центру було розроблено та схвалено на Вченій раді положення «Про Центру Тьюторства та Менторства ЧНУ імені Петра Могили». Відповідно до цього положення координаторкою проєкту Аллою Коваль було висловлено наступні пропозиції, щодо працівників центру:

  1. Керівник Центру – Олена Каплій (кандидатка юридичних наук, доцентка кафедри конституційного та адміністративного права і процесу);
  2. Фахівці центру – Елучка Казарян та Ганна Крашеніннікова.

Новим напрямком роботи команди стало вивчення можливостей менторства та тьюторства в сфері місцевого самоврядування та державного управління.  Координатором разом з членами команди було заплановано проведення круглого столу «Професійне становлення та освіта представників органів влади на місцях» в ході реалізації схеми Local gоvernment. Було визначено основні кроки роботи на найближчий період, визначено дату, формат, коло учасників, а також відповідальних за різні напрямки підготовки цього заходу та запрошення спікерів. Метою круглого столу  є сприяння розвитку освіти та професійного становлення представників органів місцевого самоврядування, місцевих органів державної влади, судової влади та правоохоронних органів на місцях в умовах війни та повоєнної відбудови, зокрема через становлення системи менторства у ЗВО

Крім того обговорювалися питання щодо майбутнього візиту членів команди для участі в тренінгах, які будуть проводитися у ЗВО Грузії

Нагадуємо, що проєкт реалізується разом із Національним університетом «Львівська політехніка». Бажаємо виконавцям проєкту та нашим партнерам натхнення та успіхів!