Як підвищити якість оцінювання від проєкту SAIUP


Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project — SAIUP), що реалізується Американськими Радами з міжнародної освіти за сприяння Міністерства освіти і науки України та підтримки Посольства США в Україні, випустив 7 інфобюлетень «Академічна доброчесність» – «Як підвищити якість оцінювання?». У цьому номері розповідається про роль оцінювання у підтримці академічної доброчесності та про «секрети» доброчесного оцінювання. Також, говориться  про специфіку оцінювання та його різновиди.

У інфобюлютені ви знайдете відповіді на такі питання:

– Чому оцінювання результатів навчання може не відповідати цим результатам?

– Чому оцінювання важливе?

– На що має спиратися оцінювання?

– Що таке оцінювання підсумкове та оцінювання формувальне. Яка між ними різниця?

Також у інфобюлетні наводяться деякі принципи оцінювання, а саме:

НАДІЙНІСТЬ

Завдання мають давати оцінки, подібні у різних викладачів й зіставні в часі. Себто різні викладачі мають давати тій самій роботі подібну оцінку, а один й той самий викладач має подібно оцінювати ту саму роботу зараз і за кілька місяців (років).

ВАЛІДНІСТЬ

Завдання мають оцінювати визначені результати навчання. Наприклад, тест із варіантами відповідей зазвичай є низько валідним методом оцінки практичних навичок, а підготовка реферату не є валідною для оцінки жодного корисного результату навчання.

ЕФЕКТИВНІСТЬ

Завдання мають підштовхувати студентів до глибокого, якісного, вдумливого навчання.

СПРАВЕДЛИВІСТЬ

Студенти мають мати рівні можливості демонструвати результати свого навчання. Слід підтримувати студентів з особливими освітніми потребами, надавати альтернативні завдання тим, хто цього потребує (наприклад, письмове або групове завдання для тих, хто не може виступати перед аудиторією).

ПРАКТИЧНІСТЬ

Методи оцінювання мають бути розраховані на наявну у викладачів і студентів кількість часу. Наприклад, студентам має бути відведено достатньо часу в програмі дисципліни на підготовку курсової роботи певного обсягу; надання зворотного зв’язку на письмові роботи студентів потребує великих витрат часу викладачів, що може бути суттєвою перепоною до такої роботи.

ПРОЗОРІСТЬ

Інформація, правила, вимоги до оцінювання мають бути чіткими, детальними, логічними та доступними для всього персоналу, викладачів, студентів, зовнішніх стейкхолдерів. Це важливо, зокрема, для успішної акредитації програм.

ВСТАНОВЛЕННЯ АВТОРСТВА

Завдання мають містити чіткі свідчення того, що вони виконані тією особою, яка мала їх виконувати. Це є недопущення плагіату, але також, наприклад, правильне урахування внеску кожного учасника студентської міні-групи до виконання групового завдання.

З повною версією 7 інфобюлетеню «Академічна доброчесність» – «Як підвищити якість оцінювання?»  пропонуємо ознайомитися за посиланням.

Джерело

 

 

Події та оголошення


серпня
19
Юридичний факультет ЧНУ імені Петра Могили запрошує стейкхолдерів на круглий стіл для обговорення проєкту ОПП «Право» магістерського рівня вищої освіти за спеціальністю 081 «Право»

Юридичний факультет ЧНУ імені Петра Могили запрошує стейкхолдерів на круглий стіл для обговорення проєкту освітньо-професійної програми «Право» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 081 «Право». Коли? – 19 серпня 2022 року Де? – Zoom-конференція Відгуки на освітньо-професійну програму також …

липня
7
Запрошуємо на День відкритих дверей на факультеті фізичного виховання і спорту ЧНУ імені Петра Могили

Запрошуємо на День відкритих дверей на факультеті фізичного виховання і спорту ЧНУ імені Петра Могили! Коли? – 07 липня 2022 Початок о 15.00 Де? – Онлайнова зустріч Ідентифікатор конференції: 3106988262 Пароль: JP1aZb Майбутні студенти, Факультет фізичного виховання і спорту ЧНУ …

липня
4
Кафедра екології ЧНУ імені Петра Могили запрошує на семінар-практикум “Як писати мотиваційний лист”

Кафедра екології ЧНУ імені Петра Могили запрошує на семінар-практикум “Як писати мотиваційний лист”. Коли? – 4 липня (понеділок) 2022 року. Початок о 17:00. Де? – Платформа Zoom Ідентифікатор конференції: 835 5670 0990 Код доступу: Db05xH Цільова аудиторія: втупники на магістерські …