Дистанційне навчання стало викликом не лише для студентів, а і для викладачів. Досить швидко викладачам довелосьстати не лише лекторами в аудиторії, а і освоїти відеоконференції, практичні на відстані та шукати нові види моніторингу знань студентів. Ми провели опитування і дізналися, як це все виходить у викладачів ЧНУ імені Петра Могили тащо вони думають про перспективність дистанційного навчання.
Залежить від предмета. Якщо предмет суто теоретичний (здебільшого на 1 курсі), то надсилаю лекцію, а у відповідь (не пізніше ніж у день пари за розкладом) студент надсилає фото або скан конспекту. На тижні самостійної роботи одна з груп проходила онлайн-курсна платформі Prometheus та після проходження прикріпила сертифікати.
Повність переходити на дистанційне немає сенсу, але з наступного року можна поєднувати здачу деяких завдань в очній та дистанційній формах.
Не перевантажувати студентів. Давати той матеріал і вимагати ті знання, які прописані в робочих програмах.
Запис відеолекцій з подальшим їх завантаженням наYoutube, використання Moodle при перевірці завдань таонлайн-консультації за допомогою Telegram.
Отримав новий для себе досвід організації відеолекцій.
На мою думку, дистанційне навчання все ж не може замінити у повному обсязі аудиторне.
Заняття зі студентами проводяться на платформі Moodle3. Більшість викладачів записують аудіолекції, озвучують презентації, додають різні схеми, таблиці. Деякі викладачі також прикріплюють відеолекції провідних науковців в певній галузі права. Також застосовують і онлайн-відеоконференції для проведення лекцій. Для семінарів найчастіше застосовують засоби відеоконференційZoomабо індивідуальні письмові завдання з обговоренням недоліків та з діалогом із додатковими запитаннями.
Зважаючи на глобалізацію та науково-технічний процес, дистанційне навчання може з успіхом стати частиною звичайного освітнього процесу! Ми повинні повною мірою використовувати досягнення науки й техніки для навчання! Проте, звичайно, жодне живе спілкування студента з викладачем не поступиться спілкуванню через екран та пошту.
Для проведення занять використовую Moodle. З метою якісної організації навчання намагаюсь використовувати різні засоби. Так, для лекції надаю студентам повний текст лекції в документі Word, також супроводжую презентацією та посилання на корисні відео в YouTube; для семінарських занять завантажую завдання в Moodle, під час оцінювання коментую оцінку, ставлю додаткові запитання.
Повністю дистанційне навчання не спроможне замінити очну форму навчання, це однозначно. Воно може стати лише елементом освітнього процесу в різних випадках (карантин, хвороба студента чи викладача, відрядження або стажування і т.п.). Вагомою перевагою дистанційного навчання є можливість не переривати навчальний процес. Але якісне його впровадження вимагає підготовки як викладачів, так і студентів.
Зберігати спокій,звертатись за допомогою до інших колег та фахівців Навчально-методичного відділу;розробляти завдання так, як ніби Ви самі потім будете його виконувати (продумати, наскільки зрозуміло та доступно його виконання).
Основна платформа – Moodle, де завантажено усі необхідні матеріали. Я проводжу лекції і семінари через Zoom-платформу, завантажуючи також файлові матеріали (Word, відеоресурси і т.д.) у Moodle. На лекції через Zoom застосовую функції “Демонстрації екрану”, показую презентації, обговорюємо проблемні питання, з якими студенти завчасно ознайомлюються у прикріпленому файлі лекції. Також постійно тримаю з більшістю зв’язок через месенджер.
Так, за час карантину пройшла онлайн-навчання через сайт “На урок” (Організація роботи в Zoom), маю сертифікат, а також переглядаю самостійно онлайн освітні курси з дистанційного навчання, що пропонує Prometheus, ще є учасницею онлайн-проєкту від Британської ради IREX “Вивчай та розрізняй” з інфомедіаграмотності для викладачів ЗВО.
Думаю, що поступово така імплементація вже є можливою, але необхідно скоординувати усі ресурси, необхідні для такого навчання. Дуже важливими також є сервіси проєктного менеджменту щодо навчання онлайн, підготовка методматеріалів, інструментів та методів.
Найголовніше – бути впевненим, що все вийде!
Шановні колеги Навчально-науковий інститут післядипломної освіти ЧНУ імені Петра Могили, на підставі Наказу МОЗ України №446 від 22.02.2019. «Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів» та постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 302 «Про затвердження Положення про систему …
Навчально-науковий центр соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню запрошує викладачів та усіх співробітників ЧНУ імені Петра Могили на психологічну трансформаційну гру “Подорож до щастя”. Гра відбудеться 25 листопада 2020 року о 12:30 в аудиторії 10-109.
12 листопада в ЧНУ імені Петра Могили відбудеться 2-й міжнародний воркшоп Information-Communication Technologies & Embedded Systems (ICT&ES-2020) з питань інформаційно-комунікаційних технологій та вбудованих систем. Захід проводиться Факультетом комп’ютерних наук ЧНУ імені Петра Могили. Мета ICT&ES – створити платформу для публікації …