В.о. завідувача кафедри журналістики ЧНУ імені Петра Могили про дистанційне навчання


Ми продовжуємо розпитувати викладачів ЧНУ імені Петра Могили про те, з чим вони стикаються на шляху з організацією та проведенням онлайн-занять зі своїми студентами. Цього разу своїм досвідом ділиться доктор філологічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри журналістики Підопригора Світлана Володимирівна.

  1. На своєму досвіді цьогорічного карантину розкажіть, будь ласка, про складнощі та переваги проведення онлайн-занять з ваших предметів.

Із упровадженням карантину викладачі та студенти стикнулися з новими викликами та потребами. Віртуальне освітнє середовище Moodle 3 неабияк допомагає в організації дистанційного навчання. Тут є можливість розміщувати всі необхідні навчальні матеріали та, відповідно, перевіряти набуті студентами знання, виставляючи бали в електронний журнал. З Moodle 3 працювати зручно, не вистачає лише функції проведення онлайн-занять, тому нагальною є проблема пошуку таких платформ (наприклад, Zoom, Skype, Meet, Hangouts). У цьому випадку дуже б знадобилися певні фахові рекомендації, оскільки доводиться витрачати багато часу, оглядаючи та тестуючи все самостійно. Також підготовка до проведення занять, переформатування завдань в інший формат забирає багато часу.

  1. Наскільки відрізняється фідбек від студентів у традиційних умовах аудиторної роботи та в онлайн-умовах? Якими способами отримуєте фідбек зараз?

В умовах онлайн-навчання починаєш більше працювати індивідуально з кожним студентом, а менше з усією групою. Всі студенти мають змогу брати участь у форумі та повинні виконати певні практичні завдання, щоб отримати бали. Якщо під час аудиторної роботи викладач не завжди має можливість послухати та оцінити всіх, то дистанційне навчання якраз це й передбачає. Також студент відразу бачить результат перевірки його знань, отримує від викладача письмові коментарі із зауваженнями й побажаннями, що покращує його підготовку надалі.

Цікаво, що деякі студенти, які зазвичай неактивні на офлайн парах / яких важко задіяти в дискусії / які повільно виконують завдання, виявляють кращий рівень засвоєння знань в онлайн-форматі. Цьому сприяє можливість продовження в часі засвоєння студентом матеріалу та гнучкість навчання у виборі найбільш зручних умов (місця і часу).

 

  1. Наскільки комфортно та ефективно проводити пари в онлайн-форматі?

Дистанційне навчання потребує достатнього рівня володіння засобами інформаційних і комунікаційних технологій, а також передбачає відповідне технічне забезпечення. Якщо вмієте користуватися інформаційними технологіями та маєте потужний комп’ютер, гарний Інтернет-зв’язок, то можна вести мову про ефективність занять. Але не всі учасники освітнього процесу мають такі умови.

Також, на мою думку, ефективність навчання залежить від використання спеціальних методик викладання, які зараз активно апробуються, задля кращого засвоєння студентами знань.

Однак потреба «живого» спілкування залишається актуальною. Також як викладач, так і студент витрачає більше часу на підготовку. З точки зору ефективності, дистанційне навчання краще поєднувати з очною формою.

  1. Чи є можливим приділяти час для спілкування зі студентами й відокремлювати його від особистого, чи це неможливо і особистий час при дистанційному навчанні зникає?

Коли домашній простір стає робочим, то стираються межі між роботою і домом, робочим днем і вільним часом. Здається, що працюєш більше, а сім’ї приділяєш менше уваги. Тож треба вчитися все розмежовувати. Ще треба брати до уваги, що поряд вчаться інші члени сім’ї та потрібно брати участь  й у шкільних питаннях.

Події та оголошення


травня
12
До уваги вступників на магістратуру

Увага! Реєстрація на ЄВІ/ЄФВВ (ЗНО для магістрів) з 12.05 – 05.06.2020 року Детальніше тут  

травня
15
Запрошуємо до участі у XVI Міжнародній науково-практичній он-лайн конференції «Сучасні проблеми екологічної психології: соціальні та особистісні ресурси створення благополучного локального середовища»

Шановні колеги! Запрошуємо Вас взяти участь у XVI Міжнародній науково-практичній он-лайн конференції «Сучасні проблеми екологічної психології: соціальні та особистісні ресурси створення благополучного локального середовища», яка відбудеться 15 травня 2020 року. До участі у конференції запрошуються науковці, викладачі вищих навчальних закладів …

червня
4
Конференція «Залучення патріотично активної молоді до розвитку громадянського суспільства як чинник соціальної безпеки України»

Шановні колеги! 4 червня 2020 року в Чорноморський національний університет імені Петра Могили заплановано II Міжнародну науково-практичну конференцію молодих учених «Залучення патріотично активної молоді до розвитку громадянського суспільства як чинник соціальної безпеки України». З огляду на пандемію COVID-19 і оголошений …