SMM, PR чи копірайтинг: що підійде тобі?


Першоджерелами, які можуть допомогти зануритись у сферу, – це не тільки книжки та статті, а й люди, професіонали своєї справи. Studway поспілкувався з PR-менеджером, SMM-фахівцем і копірайтером про їхню роботу. Ми відібрали для вас деякі з порад.

Оля Третьяк, PR-консультант:

  • Піар-менеджер – це людина, яка відповідає за репутацію компанії та її комунікацію з громадськістю. Його основними завданнями є написання текстів, організація заходів і найголовніше – побудова стосунків з людьми.
  • Потрібно постійно тримати руку на пульсі та стежити за всім, що відбувається на українському та західному ринках. Треба бути завжди на крок попереду та розуміти, що зараз у тренді і які інфлюенсери скоро стануть популярними.
  • Потрібно багато спілкуватися з людьми та відвідувати різні заходи. Це звучить весело, проте частіше втомлює. Інтровертам раджу декілька разів подумати, перш ніж іти працювати в піар. І звичайно, піарники мають ненормований робочий графік.
  • Я вважаю, що кожна піар-ініціатива – стаття, подія, колаборація чи щось інше – має вирішувати конкретну проблему. Робити щось за принципом «А чому б і ні?» – це злив бюджету та розмиття картинки бренда».
  • Якщо в когось із ваших знайомих є маленький бізнес, ви можете запропонувати допомогу в просуванні бренда. Або влаштуватися в компанію на стажування. Також часто отримують роботу через знайомих, що показує важливість нетворкінгу. А ще можна займати іншу позицію у вашій організації і паралельно брати на себе задачі, пов’язані з піаром. Або підглядати за піар-менеджерами у вашій компанії. Способів – достатньо. Потрібно лише мати бажання та знання і чітке розуміння, навіщо це вам потрібно.

Артур Фільченко, SMM-фахівець 8tag:

  • Інтернет говорить, що SMM-фахівець – це людина, яка відповідає за ведення соціальних мереж, розробку контент-плану, аналітику сторінок і роботу з рекламою. Насправді це поняття ширше. Починаючи від ком’юніті-менеджера, який знає, як можна і потрібно спілкуватися з людьми від імені пабліка, і закінчуючи головою відділу або компанії, який сам формує команду, веде переговори з клієнтом і скоріше керує, ніж просто веде соціальні мережі.
  • Я страшний інтроверт. Спілкування через месенджери, а не наживо – моє все. Залишатися в соціальному полі, перевести спілкування в соціальні мережі, ділитися прикольними і красивими речами з людьми – це мені подобається найбільше.
  • Інтернет не спить, не відпочиває. У нього немає вихідних. Якщо у вас щось збилося в пості, це побачать тисячі підписників. Це потрібно виправити 2 хвилини тому. При цьому нервують усі: клієнт, маркетолог, проєкт-менеджер, дизайнер, акаунт-менеджер і голова компанії. А у вас сьогодні не лише цей пост, і загалом є інші проєкти і справи.
  • Усі починають із малого. Пошукайте на сайтах вакансії без досвіду роботи. Пробуйте. Попрацювали, засвоїли, навчилися – ідіть далі. Дивіться, як ведуться соціальні мережі різних брендів. Зверніть увагу на контент, загальне оформлення, частоту, текст, звернення до підписників. Створіть собі по пабліку в Instagram, Facebook, Telegram. Подивіться, що і як працює, постіть там для себе. Видаліть. Поверніться до першого пункту і починайте постити вже для людей.
  • Я раджу читати, читати і ще раз читати. Обов’язково до прочитання такі книжки: «Пиши, скорочуй» Максима Ільяхова, «Код зламано, або Наука про те, що змушує купувати» Філа Бардена, «Психологія впливу» Роберта Чалдіні, «Дизайн для НЕдизайнерів» Робін Вільямс.
  • Також раджу дивитися фільми з українським дубляжем. Там іноді проскакують цікаві слова, які можна використати у своєму проєкті.

Ксенія Деньга, копірайтер креативного агентства Grape:

  • Спочатку я виконувала всю брудну роботу: писала тексти для сайту, розсилок, медійних банерів. Потім мені дали частину великого проєкту. До нас прийшов новий креативний директор, і поступово я ставала повноцінним креатором (так у нас називають копірайтерів).
  • Креатор – це багатофункціональна машина. Він повинен уміти все. Але його головна функція – це генерування крутих ідей рекламних кампаній, роликів, візуалів, айдентик і їх продаж клієнту.
  • Мені подобається, що сьогодні ти працюєш над ідеєю гейміфікації додатку для банку, завтра придумуєш ролик для кондиціонерів, а післязавтра розробляєш неймінг нового житлового комплексу. Загалом я просто обожнюю різноманітність і різний масштаб усіх проєктів. Вважаю, що не буває нудних і ненудних проєктів. Усе залежить від твого підходу до задачі. А ще я обожнюю зйомки і весь процес підготування до них. Спостерігати, як багато крутих людей реалізовують твою ідею – це просто кайф.
  • Я завжди за практику. Якщо хочеш працювати в рекламі – іди стажером або джуніором в агентство. Там швидко навчишся всього, що потрібно.
  • Не люблю слова «складнощі», хотілося б, щоб його не існувало в моєму лексиконі. Іноді, як і кожна людина, можу сумніватися та боятися, що чогось не придумаю чи не зроблю. Але потім цей страх іде. І ти просто робиш те, що подобається, те, у що вірить команда.
  • Поради: дивитися гарні фільми, ходити в кіно, читати профільні медіа. Постійно бути в курсі того, що відбувається у світі. Наприклад, ми в агентстві проводимо трендвотчинги (від англ. trend watching – дослівно «спостереження за трендами»), коли ми дивимося рекламні кейси з різних категорій, аналізуємо й обговорюємо їх.
  • Для прочитання раджу добірку від Олексія Максименка. Читайте щодня, щоб дивитися на ринок під різними кутами очима інших фахівців.

Джерело.

Події та оголошення


червня
22
Конференція трудового колективу ЧНУ імені Петра Могили

22 червня 2020 року о 15:00 в актовій залі ЧНУ імені Петра Могили відбудеться конференція трудового колективу Порядок денний: 1. Затвердження нової редакції Статуту ЧНУ імені Петра Могили 2. Затвердження Стратегічного плану розвитку ЧНУ імені Петра Могили на період 2019-2024 …

Набір на безкоштовне семестрове стажування в Поморській Академії (Слупськ, Польща)

Шановні студенти! Оголошується набір на безкоштовне семестрове стажування в Поморській Академії (Слупськ, Польща) на осінь 2020-2021 н.р. Основні вимоги до учасників: студент/ка ЧНУ ім. Петра Могили 2-3, 5 курс навчання, будь-яка спеціальність знання польської мови (А2 і вище) академічна успішність …

травня
12
До уваги вступників на магістратуру

Увага! Реєстрація на ЄВІ/ЄФВВ (ЗНО для магістрів) з 12.05 – 05.06.2020 року Детальніше тут