Корисно для студента-журналіста: як розповісти історію


Журналістка та видавчиня Олеся Яремчук у вебінарі «Репортаж: як розповісти історію?» дала декілька цінних порад щодо того, як розповісти історію, слухати, спостерігати і співпереживати. Тож, якщо ця тема тебе цікавить, читай статтю або дивись запис вебінару.

Олеся Яремчук виділила 10 основних кейсів при творенні репортажу:

— просто одягайтеся, будьте тією «мухою на стіні» (себто не виділяйтеся з загального контексту життя героїв);

— користуйтеся правилом трьох «с»: слухати, співпереживати, спостерігати;

— обов’язково їдьте на місце;

— вдавайте, що чогось не знаєте;

— ставте питання «Як?» і «Чому?», уникайте закритих запитань;

— намагайтеся зав’язати ближчі контакти;

— намагайтеся розмовляти з людиною без зайвих спостерігачів;

— будьте трохи психотерапевтом, не варто нічого витискати з людини;

— тренуйте пам’ять, не лінуйтеся записувати у нотатки;

— фільтруйте інформацію. Герої можуть прагнути, щоб ви висвітлили історію, як хочеться їм, отож надсилайте цитати, а не весь текст, і не дозволяйте героям виправляти те, що ви побачили.

Сайт «Інтерньюз-Україна» також виділив такі моменти:

  • Продумати, в яких умовах ви будете спілкуватися (показати героя у природному середовищі);
  • Не забути взяти контакти (на випадок, якщо потрібно буде потім щось уточнити)
  • Орієнтуватись на головну тему репортажу, не боятися ставити героям питання головної теми;
  • Ставити побічні запитання (про дитинство, сім’ю, мрії). Маленька деталь може стати ключем;
  • Слухати довго і уважно, навіть знаючи, що використаєте не все. Не перебивати;
  • Писати одразу — не перемикатися на іншу діяльність;
  • Розшифровувати максимально все;
  • Fact checking: перевіряти імена, дати, свідчення, а також шукати додаткову інформацію.

Композиція вимагає відчуття мелодики тексту та експерименту. Текст має звучати, тому варто прочитати його вголос і  зрозуміти чи варто замінити якесь слово з трьох складів на чотирискладове тощо.

Заголовок має зацікавлювати, бути смачним і влучним, часто метафоричним. Дуже велику вагу мають влучні підзаголовки (які запам’ятовуються). Наприклад:

Фото 1

Також варто обрати свій тип викладу матеріалу: хронологічна послідовність чи інверсія? Найголовніше – у тексті має бути «гачок», який емоційно зачіпає читача, вводить в контекст (пояснює де і коли відбувається дія), інтригує що ж буде далі (але не потрібно одразу відкривати всіх карт). Розгортайте сюжет, експериментуйте зі структурою. Максимально скорочуйте вже написане.

Закінчення історії

Де вихід? Читач має розуміти до чого ви вели. Закінчуйте на важливому, не затягуйте фінал.

МАТЕРІАЛИ, ЯКІ РАДИТЬ ПРОЧИТАТИ ОЛЕСЯ ЯРЕМЧУК, ЩОДО ЖАНРУ РЕПОРТАЖУ

Джерело.

Події та оголошення


травня
12
До уваги вступників на магістратуру

Увага! Реєстрація на ЄВІ/ЄФВВ (ЗНО для магістрів) з 12.05 – 05.06.2020 року Детальніше тут  

травня
15
Запрошуємо до участі у XVI Міжнародній науково-практичній он-лайн конференції «Сучасні проблеми екологічної психології: соціальні та особистісні ресурси створення благополучного локального середовища»

Шановні колеги! Запрошуємо Вас взяти участь у XVI Міжнародній науково-практичній он-лайн конференції «Сучасні проблеми екологічної психології: соціальні та особистісні ресурси створення благополучного локального середовища», яка відбудеться 15 травня 2020 року. До участі у конференції запрошуються науковці, викладачі вищих навчальних закладів …

червня
4
Конференція «Залучення патріотично активної молоді до розвитку громадянського суспільства як чинник соціальної безпеки України»

Шановні колеги! 4 червня 2020 року в Чорноморський національний університет імені Петра Могили заплановано II Міжнародну науково-практичну конференцію молодих учених «Залучення патріотично активної молоді до розвитку громадянського суспільства як чинник соціальної безпеки України». З огляду на пандемію COVID-19 і оголошений …