Дев’ять дієвих методів, як встигнути зробити купу справ та подолати велику кількість дедлайнів


Часто студенти не встигають зробити всі свої завдання, дописати практичні та створити власні проєкти до занять. Проте за декілька тижнів у студентів Могилянки розпочнеться сесія, а значить доробити всі ті справи, які отримали треба обовʼязково.

Пропонуємо  дев’ять  методів, які допомагають правильно розставити пріоритети та подолати велику кількість дедлайнів.

Getting Things Done (GTD)

Метод запропонував американський консультант з управління часом Девід Аллен.

Як він працює?

Запишіть у планері чи додатку на телефоні всі справи, які треба виконати, а також результат, на який очікуєте, та кроки, які треба зробити, щоб досягти кінцевої мети. Таким чином Ви перейдете від великого переліку справ до чіткого виконання завдань.

Не зайвим буде згрупувати список за сферами життя: навчання, робота, побут, особистий розвиток. Для кожного завдання та групи встановіть пріоритет, залежно від дедлайну.

Для планування в нотатнику можна використовувати деякі умовні позначення:

  1. порожній круг – невиконана робота;
  2. кружечок, що перекреслений однією лінією – завдання, яке виконується зараз;
  3. кружечок, перекреслений двома лініями – завдання скасоване;
  4. напівзафарбований кружечок – завдання виконане не в повному обсязі;
  5. зафарбований кружечок – завдання виконане;
  6. знак оклику – важливе завдання;
  7. кружечок із крапкою – це регулярне завдання, треба постійно про нього пам’ятати (наприклад, написання курсової роботи).

Матриця Ейзенхауера

Яка система роботи?

Поділіть аркуш на чотири сектори: «Важливо й терміново», «Не терміново, але важливо», «Терміново, але не важливо», «Не терміново й не важливо».

Кожне завдання / проєкт, практичне треба записати у відповідні групи та виконувати в тому порядку від найважливішого до найменш нагального. Цей метод допомагає розставити пріоритети та не братися за всі справи одразу.

Канбан

Як діє метод?

Створіть таблицю із трьома стовпчиками: «Зробити», «У процесі», «Готово» та запишіть справи в перший стовпчик.

Під час виконання завдання справа переходить до другої колонки. По завершенню роботи додайте пункт у третій стовпчик. Можна ще розширити таблицю, додавши до неї колонки «Відкладено», «Триває перевірка» тощо.

Running list

Як організувати?

Зробіть 7 стовпчиків із днями тижня. Праворуч стовпчиком запишіть самі завдання.

На перехресті завдання й відповідного дня, коли його треба виконати, намалюйте порожній квадрат. Коли справа виконана, заштрихуйте його.

Якщо завдання треба перенести на інший день, поставте у квадраті стрілку праворуч та додайте новий квадрат у потрібний день.

Якщо завдання вже почали виконувати, але не закінчили, заштрихуйте половину квадрату. Якщо справу треба скасувати, перекресліть квадрат.

Для планування свого процесу та розподілу часу слід запам’ятати умовні позначки.

Mind-map

Як розробити план?

У центрі напишіть дату або часовий проміжок. Зробіть розгалуження на різні сфери життя: навчання, робота, саморозвиток, дім, відпочинок, друзі тощо. У кожну зі сфер додайте конкретні завдання.

Перелік виглядає об’ємно, бо розміщується по колу, тому краще взяти великий аркуш.

Діаграма Ганта

Як узгодити?

У стовпчик запишіть перелік завдань. Угорі праворуч намалюйте часову шкалу (якщо в цьому є необхідність) або стовпчики з датами. Залишайте позначку в комірці на перехресті справи та дати початку і її завершення.

Метод допомагає візуалізувати плани, щоб детальніше бачити реальну картину свого часу.

Метод 1-3-5

Як працює метод

Запишіть у перелік завдань на тиждень чи день 1 важливу справу, 3 справи середньої важливості та 5 дрібних задач. Розпочати виконання краще з верхніх чотирьох задач, а потім переходити до наступної п’ятірки. Після виконання викреслюйте пункт.

Ця техніка не залишає поза увагою жодні завдання.

Календар на місяць

Як узгодити? 

Поділіть аркуш на квадрати, що відповідають кожному дню місяця. У кутку кожного квадрату напишіть дату. Записуйте справи у визначений день.

Цей метод пасує для довгострокового планування на місяць. За допомогою такої таблиці можна відстежувати свою завантаженість щодня.

Метод Айві Лі

Це техніка від американського бізнесмена, журналіста й піарника Джона Рокфеллера.

Як це працює?

Увечері виділіть 6 основних завдань на наступний день (це може бути, наприклад, домашнє завдання з різних предметів). Розставте пріоритети цим завданням. Зранку розпочніть з найбільш важливої справи та виконуйте завдання за низхідним принципом – від більш важливого до менш актуального.

Якщо щось залишилося невиконаним, перепишіть завдання в перелік наступного дня та додайте обов’язково нові справи.
Пам’ятайте, незроблені за попередній день завдання матимуть найбільший пріоритет, а далі – за пріоритетністю.

Цей метод допомагає правильно розставляти пріоритети.

Визначати важливість справ, правильно розподіляти свій час дуже важливо для студента, особливо напередодні сесії.

Джерело