Новий сайт університету ×

Студенти Могилянки всюди: SMM-спеціаліст як невід’ємна частина механізму ЗМІ


Складно уявити собі людину, яка б не мала хоча б один акаунт у соціальних мережах. Більшість користувачів не знають, скільки часу витрачається на скролінг стрічки Instagram або Facebook, спілкування в месенджерах та перегляд відео на YouTube.

Саме тому експерти з міжнародного агентства «We Are Social» та платформа «Hootsuite» провели дослідження, протягом якого з’ясували, що в 53% населення планети є профілі в соцмережах. Згідно з їх даними, щомісяця соціальними мережами користуються 4 мільярди осіб. Люди прислухаються до думки на форумах і сприймають її, як рекомендаційну.

Чимало людей використовують соціальні мережі не тільки для спілкування один з одним, але і для отримання інформації, зокрема новин. Таким чином, соціальні мережі активно впливають на сучасну журналістику в усьому світі.

Більшість ЗМІ мають свої офіційні спільноти у соцмережах та адаптують контент до вимог формату медіа нового типу, адже розуміють, що соціальні мережі – це універсальний публічний майданчик, який надає можливість користувачам оперативно отримувати інформацію від ЗМІ.

Зважаючи на це, в українському медіапросторі попит на SMM-спеціалістів за останні роки стрімко зростає. Фахівець, який вміло працює з соціальними мережами та адаптує новини під конкретну аудиторію є необхідним елементом сучасного медіа.

Пропонуємо розглянути це питання на прикладі SMM-спеціаліста, в одному з провідних миколаївських інтернет-виданнь «Преступности.НЕТ».

Поява SMM-спеціаліста в медіа значно полегшує роботу журналіста. Фахівці з роботи з соціальними мережами беруть на себе той пласт обов’язків, у якому «акули пера» не дуже компетентні, адже опанувати таку професію можна поки що на спеціальних курсах.

За час роботи в «Преступности.НЕТ» ми визначили чинники вдосконалення й оптимізації роботи соціальних мереж:

  • Контент. Новини у форматі постів, відеосюжети, Reels. Важливим є те, щоб він викликав емоцію в читачів, і SMM-спеціалісти мають вміти його створювати та адаптувати під цільову аудиторію кожної з платформ видання;
  • Просування. Подається потрібний для підписників контент – вони просувають його самостійно. Як? Підписки, лайки, коментарі, поширення, реакції на сторіс. Таким чином, аудиторія самостійно та органічно просуває сторінку видання. Таргетинг (платна реклама) не рекомендується для просування саме ЗМІ, адже сплативши за рекламу один раз потім доведеться платити знов, такий алгоритм соціальних мереж.
  • Зворотній зв’язок. Це і є особливістю соціальних мереж, тут можна швидко отримати фідбек від аудиторії у вигляді коментарів, особистих повідомлень, реакції на сторіс та переходів на офіційний сайт видання. SMM-спеціаліст має вміти правильно взаємодіяти та модерувати діалог не тільки з аудиторією, а й з рекламодавцями.

Прихід рекламодавців на платформи медіа є результатом вищевказаних дій. Щоякісніше контент, то більше рекламодавців та вища ціна за розміщення рекламних кампаній у соціальних мережах інтернет-видання. Важливо розуміти, що реклама має так само бути адаптована під цільову аудиторію кожної з соціальних мереж.

Єлизавета Москвіна,

Студентка 448з групи ЧНУ імені Петра Могили