Діяльність співробітників Кабінету спрямована на забезпечення гідних умов навчання для студентів в інтегрованому освітньому середовищі, на посилення особистісних ресурсних можливостей молоді з інвалідністю. Наразі в університеті навчається найбільша кількість студентів з особливими освітніми потребами з-поміж усіх вишів Миколаївської області.
Фахівці Кабінету активно сприяють соціалізації та поширенню вищої освіти серед молоді з інвалідністю, співпрацюючи з державними установами та громадськими організаціями, які безпосередньо взаємодіють з цією соціальною категорією. Так, наприклад, 19 січня 2024 р. завідувачка структурного підрозділу Л. Опанасенко долучилася до відкриття молодіжного простору Миколаївської обласної організації Товариства Червоного Хреста України.
14 лютого 2024 р., у Міжнародний день дарування книг Л. Захарова передала до фонду наукової бібліотеки університету набір інклюзивних книжок від ГО «Сильні разом». Ці книжки є дитячими, вони різні за змістом та спрямуванням, однак усіх їх об’єднує спрямованість – формування толерантності та розвиток інклюзивного простору. Ці книжки важливі для здобувачів вищої освіти спеціальностей соціального профілю, зокрема для реабілітологів, соціальних працівників та психологів, а також для майбутніх вчителів та викладачів.
На базі структурного підрозділу функціонує Молодіжний інклюзивний хаб «МІРА». Його основне завдання – створення доступного, діючого, перспективного простору для молоді, спрямованої на розбудову інклюзивної громади, в якій молодь з інвалідністю займатиме активну позицію за принципом «нічого для нас без нас». В рамках функціонування хабу «МІРА» щомісяця проводяться засідання Клубу психологічного зростання (розвитку резильєнтності) «Далі буде…». Керівник Клубу – Л. Захарова.
14-15 лютого 2024 р. за ініціативи співробітників Кабінету було реалізовано тренінгову програму «Я підтримую свого друга» із залученням психологів ГО «Десяте квітня».
Створення дійсно інклюзивного середовища у закладі вищої освіти потребує комплексного підходу. Адже крім архітектурної доступності має бути створений інформаційний простір, підготовлене навчально-методичне забезпечення, навчені спеціалісти, створена ресурсна та рекреаційна база. Такий великий обсяг задач неможливо вирішити одночасно і швидко. Отже необхідно мати чітку стратегію розбудови інклюзії, обґрунтовану, з урахуванням реальних умов університету. Саме цій проблематиці був присвячений курс підвищення кваліфікації на базі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка «Стратегування інклюзивного середовища закладу освіти», у якому взяла участь практичний психолог Л. Захарова (29.04-13.05.2024 р.). Після завершення курсу практичний психолог проводить тематичні індивідуальні та мікрогрупові консультації для співробітників університету з урахуванням набутих знань.
18 червня 2024 р. у Чорноморському національному університеті імені Петра Могили відбувся круглий стіл «Формування інклюзивного середовища: зони відповідальності, ресурси, кооперація зусиль» у межах ХХІ Міжнародної наукової конференції «Ольвійський форум – 2024: стратегії країн Причорноморського регіону геополітичному просторі». До заходу долучилися понад 30 фахівців, які продуктивно опрацювали наступні дискусійні питання: сутність інклюзії (сучасний погляд на зміст поняття, динаміку у його трактуванні); зони відповідальності щодо формування інклюзивного середовища; складові готовності суспільства до упровадження реальної інклюзії; ознаки інклюзивності; точки кооперації зусиль, подальші кроки та наявні ресурси для їхньої реалізації на практиці.
27 листопада студенти, викладачі та співробітники ЧНУ імені Петра Могили можуть долучатися до інтерактивної зустрічі “Миколаїв без бар’єрів: шлях до коректного спілкування”.
У сучасному світі вміння спілкуватися з повагою та розумінням різноманіття кожної людини — це не лише ознака культури, але й необхідність для створення інклюзивного суспільства.
На заході ви дізнаєтесь:
• Як правильно використовувати термінологію при спілкуванні з людьми з інвалідністю;
• Яких стереотипів варто уникати;
• Як комунікація впливає на безбар’єрність міста.
Спікер: експерт з безбар’єрності, голова ГО “Пішло-Поїхало”, депутат Миколаївської міської ради Юрій Степанець.
06 листопада 2024 року спільно з Асоціацією психологів вищої школи України в рамках проведення XХVІI ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ЩОРІЧНОЇ НАУКОВО–ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «МОГИЛЯНСЬКІ ЧИТАННЯ–2024: ДОСВІД ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА В УКРАЇНІ: ГЛОБАЛЬНИЙ, НАЦІОНАЛЬНИЙ ТА РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТИ» відбувся Круглий стіл “Кращі практики інклюзії в системі освіти”. З вітальними словами на відкритті заходу виступили перший проректор ЧНУ імені Петра Могили Юрій Котляр, проректор з наукової роботи ЧНУ імені Петра Могили Роман Дінжос, голова ГО “Асоціація психологів вищої школи” Євгенія Курагіна. Модераторами заходу виступили завідувачка
Навчально-методичного кабінету соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню Людмила Опанасенко та практичний психолог Кабінету Лада Захарова. Спікерами Круглого столу, присвяченому впровадженню інклюзії та безбар’єрності у всіх сферах суспільного життя, стали представники навчальних закладів України, громадських організацій, комунальних установ тощо. Різноманітна географія заходу дала можливість поділитися своїм досвідом фахівцям з різних куточків України (м,Київ, м. Дніпро, м.Умань, м.Запоріжжя, м.Одеса, м.Миколаїв тощо).
Корисні матеріали: