Часто буває, що студент під навчання в університеті хоче ще й працювати, а роботодавці готові брати на роботу здобувачів освіти без досвіду роботи. Але перед співбесідою віддається перевага на огляд резюме потенційного співробітника.
Тож як правильно і що саме писати в резюме, коли немає попереднього досвіду? Пропонуємо кілька порад щодо вдалого складання резюме.
Які пункти є обов’язковими для структури резюме?
Найголовніше – це загальна інформація претендента: ПІБ, фото, контакти та посада, яку претендує посісти студент. Далі зазначається досвід роботи; за умови його відсутності краще звернутися до кар’єрного консультанта за допомогою.
Важливим пунктом резюме є навички. Слід пам’ятати, що роботодавцям цікаві не лише професійні уміння, а й особисті, а їх можна продемонструвати вже під час співбесіди – це манера спілкування, уміння знаходження спільної мови з оточенням, швидко приймати рішення.
Наступними пунктами є відомості про освіту, курси та знання мов. Тут важливо вказувати не тільки свою формальну освіту (місце навчання, факультет, спеціальність), а й неформальну (наприклад, курси чи тренінги, за допомогою яких можна набути певні навички, що будуть корисні для займання конкретної посади). Обов’язково треба мати практичне підтвердження таких умінь і рівня володіння іноземними мовами.
Що писати в пункті «досвід роботи»?
Резюме необхідне, щоб роботодавець мав можливість дізнатися про наявний досвід роботи кандидата та зрозуміти, чи володіє він необхідними практичними вміннями та теоретичною базою.
Якщо ще немає досвіду роботи, то краще вказувати те, що допомагає проявитися та здобувати практичні навички, зокрема різноманітні проєкти, волонтерство або ж фриланс.
Що роботодавці цінують найбільше в студентах?
Керівники завжди поважають активність працівників, мотивованість роботою, бажання вчитися новому та розвиватися, а також ґрунтовними навичками є вміння висловлення своєї думки, комунікативні навички, змога роботи в команді та знання базових програм.
Що писати в резюме, щоб роботодавець однозначно звернув на нього увагу?
Наводимо 5 важливих речей:
– обрати вдале фото;
– указати бажану посаду;
– написати виключно правду;
– не вживати шаблонних слів та фраз;
– написати короткий супровідний лист.
Яке значення має супровідний лист?
Супровідний лист допомагає роботодавцю звернути увагу на певного кандидата. Зазвичай супровідний лист – це невеликий, не дуже офіційний лист без повторення інформації з резюме.
Структурний лист має складатися з 3 частин: