Новий сайт університету ×

Студенти факультету філології узяли участь у Літній школі Університету Саарланду «Witnessing B/orders in Flux: War, Migration, Media»


6–9 травня 2025 року Університет Саарланду у співпраці з Чорноморським національним університетом імені Петра Могили (м. Миколаїв) та Українським католицьким університетом (м. Львів), за підтримки проєкту Erasmus+ MigraMedia: Migration Narratives in European Media, провів чотириденну міжнародну літню школу, присвячену складним перетинам війни, міграції та медіа.

Факультет філології ЧНУ імені Петра Могили представили магістрантки освітньої програми «Сучасна англомовна комунікація і переклад – англійська мова і література та друга іноземна мова»: Анастасія Радутна, Вікторія Кузьмич, Марина Копієвська, Юлія Сліпченко та Юлія Шадзінська.

Програма об’єднала студентів магістерських програм з Німеччини та України для дослідження того, як зміни кордонів та геополітичні трансформації відображаються у культурних наративах. Завдяки лекціям, практичним заняттям, груповій роботі та творчим активностям літня школа стала динамічним простором для міждисциплінарного навчання та міжкультурного обміну.

Перший день був присвячений міжкультурній комунікації та питанню кордонів у контексті Європи та Північної Америки. Учасники ознайомилися з історією прикордонного регіону та сформували робочі групи для спільної реалізації проєктів на тему «Reflecting on B/orders in Flux».

Другий день зосереджувався на зміні ролі США у світі та зростанні популістичних політичних дискурсів. Студенти досліджували візуальні й перформативні аспекти популізму в цифрову епоху. Програма також включала екскурсію кампусом та лекцію про культурну політику США щодо України, з акцентом на питання збереження культурної спадщини.

Третій день був присвячений російсько-українській війні та її глобальному контексту. Учасники аналізували роль медіа й пам’яті у формуванні воєнних наративів, зокрема у регіоні Донбасу. Пізніше студенти взяли участь в екскурсії містом Саарбрюккен, яке історично зазнало численних змін кордонів.

Останній день літньої школи був присвячений темам міграції та вимушеного переселення. Учасники досліджували індивідуальні й колективні історії переміщення через мистецтво та наратив. Завершальним етапом стала презентація студентських проєктів, у яких творчо осмислювалися реалії кордонів за допомогою мультимедійного сторітелінгу, візуального мистецтва та документалістики. Завершенням школи став показ документального фільму Mein Leben – mein Film, що розповідає особисті історії українських біженців у Саарі.

Завдяки критичному діалогу й креативній співпраці літня школа сприяла глибшому розумінню того, як кордони формують – і самі формуються – через культурне висловлювання, пам’ять і політичний дискурс у часи кризи.