Міністерство освіти і науки розробило документ, який має назву «Порядок скасування рішення про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації». Як повідомляють у міністерстві, цей порядок регулює процедуру скасування закладом вищої освіти рішення про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації у разі виявлення порушення здобувачем вищої освіти норм академічної доброчесності, також він є реалізацією норм Закону України «Про вищу освіту».
До 14 серпня цього року триватиме громадське обговорення проєкту документу, свої зауваження та пропозиції можливо надсилати на електронну адресу mruga@mon.gov.ua.
Проєкт документу містить у собі чотири розділи: загальні положення; процедура розгляду справи про порушення особою академічної доброчесності; наслідки прийняття рішення про скасування рішення про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації; орган оскарження та порядок оскарження рішення про притягнення до академічної відповідальності.
Пунктом 3 цього проєкту документу встановлюється, що «під дію Порядку потрапляють рішення про присудження ступенів вищої освіти «молодший бакалавр», «бакалавр» і «магістр» та присвоєння відповідних кваліфікацій, прийняті закладами вищої (фахової передвищої) освіти (науковими установами) незалежно від їхнього підпорядкування та форми власності».
Також, документ регламентує процедуру виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності щодо осіб, яким цим закладом присуджено ступінь вищої освіти та відповідну кваліфікацію. Ця процедура має відбуватися за власною ініціативою закладу освіти, на підставі повідомлення про порушення норм академічної доброчесності або на вимогу Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Національного агентства кваліфікацій, Державної служби якості освіти, інших державних органів.
У МОН наголошують, що розв’язання питання скасування рішень про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації є надзвичайно важливим для сприяння закріпленню культури академічної доброчесності у освітньому середовищі і суспільстві в цілому.