Новий сайт університету ×

Проведення в ЧНУ імені Петра Могили тренінгу «Емоції під контролем: як не стати жертвою чи агресором»


У ЧНУ імені Петра Могили пройшов тренінг «Емоції під контролем: як не стати жертвою чи агресором», присвячений важливій темі – протидії булінгу та його зв’язку з емоційним інтелектом.

Захід зібрав студентів, які прагнули краще розуміти свої емоції, навчитися керувати ними та будувати здорові відносини.

Тренерами заходу виступили студенти 3 курсу спеціальності «Психологія» Катерина Кутузакі та Сергій Тофтул. Тренінг розпочався зі знайомства в незвичному форматі – кожен учасник називав своє ім’я разом із емоцією, яку відчуває в даний момент. Це допомогло створити довірливу атмосферу та відразу налаштуватися на глибшу роботу з темою. Після цього студенти поділилися своїми очікуваннями, записавши їх на стікерах, які розмістили на спільній дошці.

Наступний блок був присвячений поняттю булінгу. Учасники разом із тренерами обговорили різні його види: вербальний, фізичний, психологічний, соціальний, кібербулінг, сексуальний та расовий булінг. Особливу увагу приділили реальним життєвим ситуаціям, аналізуючи, де проходить межа між звичайним конфліктом і систематичним цькуванням.

Щоб краще зрозуміти динаміку цькування, учасники розподілилися на групи й проаналізували ролі, які існують у ситуаціях булінгу: агресор, жертва та спостерігач. Студенти обговорили, що змушує агресорів поводитися жорстоко, чому жертви часто не можуть захиститися, і яку роль відіграють спостерігачі, які мовчки приймають ситуацію або, навпаки, можуть допомогти її зупинити. Особливу увагу було приділено наслідкам. Студенти отримали завдання розглянути, як булінг впливає не лише на жертву, а й на агресора та навіть спостерігачів. Було обговорено, що жертви можуть страждати від заниженої самооцінки, страху соціальних контактів і навіть фізичних травм. Агресори ж із часом можуть стикнутися з труднощами у побудові здорових відносин, асоціальною поведінкою та навіть юридичними наслідками. А спостерігачі нерідко відчувають почуття провини, емоційну напругу та зниження чутливості до насильства.

Другий великий блок тренінгу стосувався емоційного інтелекту. Тренери пояснили, що він включає самоусвідомлення, саморегуляцію, мотивацію, емпатію та соціальні навички. Студенти виконали вправу «Розпізнай емоцію», аналізуючи невербальні сигнали на фотографіях (з тесту на емоційний інтелект «Обличчя Пола Екмана»), і вчилися співвідносити емоції з поведінковими моделями жертви, агресора та спостерігача. За допомогою вправи «Щит від булінгу» кожен зміг створити власний набір підтримуючих установок, які допоможуть впевненіше протистояти негативним ситуаціям. До них входили підтримуючі фрази, сильні особистісні риси, джерела підтримки.

Завершальним етапом стало обговорення здорових меж у стосунках. Студенти працювали в групах, аналізуючи ситуації з реального життя, і намагалися визначити, де проходить межа між турботою та контролем, підтримкою та маніпуляціями.

На завершення учасники поділилися враженнями про тренінг, розповіли, що дізналися нового та які висновки зробили. Важливою думкою, яка прозвучала під час рефлексії, стало усвідомлення того, що кожен може впливати на атмосферу у своєму оточенні. Якщо не залишатися байдужим, розвивати емпатію та емоційний інтелект, можна не лише уникати булінгу, а й створювати безпечне та комфортне середовище для всіх.