Про засідання круглого столу «Академічна доброчесність як сукупність етичних принципів та правових норм учасників освітнього процесу»


   20 червня 2024 року було проведено засідання круглого столу «Академічна доброчесність як сукупність етичних принципів та правових норм учасників освітнього процесу» у рамках реалізації гранта.

У роботі взяли участь 88 учасників. З вітальним словом звернулися декан юридичного факультету ЧНУ імені Петра Могили – кандидат юридичних наук,  доцент Січко Д.С., координатор проєкту, кандидат юридичних наук, доцент Валецька О.В., запрошені гості: кандидат юридичних наук, професор, в. о. завідувача кафедри правознавства Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля, Київ Котова Л.В., головний уповноважений з антикорупційної діяльності Служби відновлення Київської області – Колодочка О.Є. Модератором заходу була кандидат юридичних наук, доцент Ткаля О.В., член проєктної команди.

Метою круглого столу є формування свідомої української молоді з розумінням європейських цінностей, зокрема антикорупційних стандартів; сприйняття та застосування критеріїв академічної доброчесності; усвідомлення персональної відповідальності і негативного ставлення до корупції та оволодіння знаннями про механізми запобігання корупції в усіх сферах суспільного життя. Круглий стіл проходив у змішаному форматі – онлайн в Zoom та офлайн в аудиторії, щоб дати можливість долучитися всім учасникам.

Незважаючи на короткострокове відключення світла та інтернету, активна робота тривала близько трьох годин, було заслухано 20 докладів, відбулося активне обговорення виступів. Спікери ділилися законодавчим регулюванням та досвідом впровадження і дотримання критеріїв академічної доброчесності нашого університету, інших закладів вищої освіти України, Італії, Німеччини, США, Великої Британії, Японії. Дискусію викликали і особливості нормативного закріплення принципів академічної доброчесності, і суворі санкції за недотримання їх, і можливість імплементації таких норм до вітчизняного законодавства.

У підсумку роботи круглого столу учасники зазначили на важливість неухильного дотримання принципів академічної доброчесності у процесі здобуття вищої освіти, у подальшій практичній та науковій діяльності, що повинно забезпечитися не тільки невідворотністю санкцій та їх посиленням, але, перш за все, підвищенням рівня правосвідомості та правової культури учасників освітнього процесу. Крім того, була озвучена пропозиція щодо введення окремої учбової дисципліни щодо академічної доброчесності та основ наукової роботи чи додаткових тем в існуючих учбових дисциплінах, наприклад, Юридичній деонтології.

On June 20, 2024, a roundtable meeting “Academic Integrity as a Set of Ethical Principles and Legal Norms of Participants in the Educational Process” was held as part of the grant implementation. The meeting was attended by 88 participants. Welcoming speeches were delivered by D.S. Sichko, PhD, Associate Professor, the Dean of the Law Faculty of Petro Mohyla Black Sea National University, O.V. Valetska, PhD, Associate Professor, Project Coordinator, as well as invited guests: L.V. Kotova, PhD, Professor, Acting Head of the Department of Law of Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, Kyiv; O.Ye. Kolodochka, Chief Commissioner for Anti-Corruption Activities of the Recovery Service of Kyiv Region. The event was moderated by O.V. Tkalia, PhD, Associate Professor, a member of the project team. The purpose of the roundtable is to form conscious Ukrainian youth with an understanding of European values, including anti-corruption standards; perception and application of academic integrity criteria; awareness of personal responsibility and negative attitude to corruption and mastering knowledge of mechanisms for preventing corruption in all spheres of public life. The roundtable was held in a mixed format – online via Zoom and offline in the classroom – to enable all participants to join in.

Despite the short-term power and the Internet outage, the active work lasted about three hours, 20 reports were heard, and there was an active discussion of the speeches. The speakers shared the legislative regulation and experience of implementing and complying with the criteria of academic integrity at our university and other higher education institutions in Ukraine, Italy, Germany, the USA, Great Britain, and Japan. The discussion was focused on the peculiarities of regulatory consolidation of the academic integrity principles, severe sanctions for non-compliance, and the possibility of implementing such norms in the national legislation.

As a result of the roundtable, the participants emphasized the importance of strict adherence to the principles of academic integrity in the process of obtaining higher education, in further practical and scientific activities, which should be ensured not only by the inevitability of sanctions and their strengthening, but, above all, by raising the level of legal awareness and legal culture of participants in the educational process. In addition, a proposal was made to introduce a separate academic discipline on academic integrity and the basics of scientific work or additional topics in existing disciplines, such as Legal Deontology.