Формування безбар`єрного середовища, адаптація до рівноправного соціуму – одні з головних аспектів сучасного світу.
6 листопада 2024 року в рамках проведення XХVІI Всеукраїнської щорічної науково–практичної конференції «Могилянські читання–2024: Досвід та тенденції розвитку суспільства в Україні: глобальний, національний та регіональний аспекти» у ЧНУ імені Петра Могили відбувся Круглий стіл «Кращі практики інклюзії в системі освіти».
Організаторами є представники Навчально-методичного кабінету соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню ЧНУ імені Петра Могили та ГО «Асоціація психологів вищої школи».
З вітальними словами на відкритті заходу виступили перший проректор ЧНУ імені Петра Могили Юрій Котляр, проректор з наукової роботи ЧНУ імені Петра Могили Роман Дінжос, а також голова ГО «Асоціація психологів вищої школи» Євгенія Курагіна.
Юрій Котляр, перший проректор ЧНУ імені Петра Могили, зауважив:
«Я дуже радий, що до круглого столу долучаються й теоретики, і практики, адже завдяки спільним напрацюванням можна змінити сприйняття інклюзії. У нашому університеті система освіти охоплює представників різних вікових та соціальних категорій, що забезпечує отримання не лише якісної освіти, а й адаптацію до складних умов сучасного світу», – говорить він.
Модераторами заходу виступили завідувачка Навчально-методичного кабінету соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню Людмила Опанасенко та практичний психолог Кабінету Лада Захарова.
Спікерами Круглого столу, присвяченому запровадженню інклюзії та безбар’єрності у всіх сферах суспільного життя, були представники освітніх закладів України, громадських організацій, комунальних установ тощо з різних регіонів України (м, Київ, м. Дніпро, м. Умань, м. Запоріжжя, м. Одеса, м. Миколаїв), що забезпечило можливість поділитися своїм досвідом фахівцям.
Лада Захарова, практичний психолог, фахівець із питань інклюзії, зауважує, що інклюзія є актуальним поняттям у сьогоденні, адже він є одним із головним факторів розвитку самого суспільства:
«Наразі запущений процес широкої інклюзії: сьогодні ми говоримо про інклюзію в освітньому просторі, позаосвітньому (тобто формальна та неформальна освіта). Освіта – це та зона розвитку, де ми можемо об’єднати зусилля, виробляти правила, норми та спільну мову. У дорослих й дітей, які проходять через інклюзивну освіту, формується інклюзивне, безбар`єрне мислення. Таким чином, усі люди будуть мати змогу жити на рівні зі всіма».
Ольга Алексєєнко, практичний психолог Палацу творчості учнів, одна з учасниць круглого столу говорить, що її зацікавила ідея його проведення та тематика заходу, адже психологиня має практичні навички, якими можна поділитися з колегами, та перейняти новий досвід із питань інклюзії, бо це є дуже важливим аспектом у сучасному українському середовищі:
«Завдяки спільним зусиллям, активному користуванню соціальними мережами (публікації про інклюзію) ми можемо отримати більше інформації про методи та шляхи роботи з людьми з особливими потребами як в закладах освіти, так і в родині».
Матеріали підготували завідувачка
Медіацентру Анна Джежар
та фахівець Медіацентру
Аліса Бойко