Інклюзія (від англ. inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціумі, і насамперед тих, які мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку.
19 квітня в ЧНУ імені Петра Могили відбулася науково-практична конференція з питань впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти «Інклюзія і реабілітація в освіті. Виклики та перспективи розвитку».
Захід розпочався з презентації виставки «Інноваційні методики, корекційні засоби для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, супутня реабілітація в процесі навчання».
Організатором виставки виступив засновник компанії «Briolight» Андрій Васильєв. Компанія «Briolight» – це український виробник інтерактивного обладнання для реабілітації, інклюзії, освіти та спорту. Серед представлених розробок були: система «Інтерактивна підлога», Інтерактивна стійка, система «Інтерактивна пісочниця» та інші прилади для інклюзії та реабілітації в освіті.
Тематичні напрями конференції:
Окрім того, в рамках конференції було проведено круглі столи: «Впровадження і поширення моделі інклюзивного навчання та утворення інклюзивно-ресурсних центрів з підтримки інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами» та круглий стіл «Навчальна та реабілітаційна складова інклюзивної освіти».
У конференції та виставці обладнання взяли участь заступник голови Миколаївської обласної державної адміністрації з соціальних, гуманітарних питань, молоді, туризму та надання адміністративних послуг Євген Шевченко, в.о. директора департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації Олена Удовиченко, директор департаменту соціального захисту населення Миколаївської обласної державної адміністрації Оксана Єльчієва, керівник Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Ірина Чекарь, начальники відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій (міських рад), міські голови Миколаївської області, голови об’єднаних територіальних громад Миколаївської області, керівники закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої, позашкільної освіти, в яких організовано інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами, практичні фахівці, які працюють у спеціальних та інклюзивних класах (практичні психологи, логопеди, дефектологи, асистенти учителя, вихователя), представники громадських організацій, батьки дітей з особливими освітніми потребами, керівники реабілітаційних закладів.