Іспанська мова як інструмент інтернаціоналізації: виклики, альянси, можливості: Декан факультету політичних наук ЧНУ імені Петра Могили Анастасія Хмель стала учасником програми академічної мобільності в Університеті Кадісу (Іспанія)


Декан факультету політичних наук, доцент кафедри міжнародних відносин та зовнішньої політики ЧНУ імені Петра Могили Анастасія Хмель стала учасником програми академічної мобільності Erasmus+ International Training Week в Університеті Кадісу (Іспанія), що тривала протягом 6 – 10 травня 2024 року.

Тематика тренінгу академічної мобільності «Іспанська мова як інструмент інтернаціоналізації: виклики, альянси, можливості» зібрала в одному зі старовинних міст Західної Європи учасників із країн Європи (Україна, Італія), Латинської Америки (Мексика, Гватемала), Африки (Коста де Марфіль) та сприяла налагодженню комунікації між університетами іспаномовних країн та тих, які вивчають іспанську як іноземну.

Кожен учасник мав можливість представити свій університет і його міжнародні звʼязки, розповісти про рівень інтернаціоналізації університету та поділитися проблемами й досягненнями для розвитку іспаномовної комунікації.

Україну представляли такі університети, як ЧНУ імені Петра Могили (м. Миколаїв), Національний університет «Одеська політехніка» (м. Одеса) й Київський столичний університет Бориса Грінченка (м. Київ).

Анастасія Хмель зосередила свій виступ на викликах, які стоять перед ЧНУ імені Петра Могили в його освітній діяльності, і, зокрема, під час викладання та вивчення іспанської мови.

Викликами були перераховані такі, які загалом впливають на освітній процес:

– російсько-українська війна;

– онлайн-навчання з часів пандемії COVID 19;

– Закон України «Про вищу освіту» від 2014 року.

Розкривши  докладно на всі ці пункти, пані Анастасія, звичайно, наголосила й на факторі війни, адже він впливає не тільки на освітній процес, але й, власне, на саме життя.

Вплив війни позначився в декількох аспектах, зокрема:

1) у частковому знищенні головної будівлі університету, її реставрації, будівництві укриттів;

2) у страху постійної небезпеки в студентів та викладачів, нервових розладах, неможливості зосередитися на навчанні, тривалий посттравматичний синдром;

3) у студентській мобільності – студентам чоловічої статі було заборонено виїзд для навчання за кордон до останнього часу, оскільки вони є військовозобов’язаними;

4) у зменшенні чисельності населення в місті, області і, як наслідок, зменшенні кількості студентів університету;

5) у скороченні кількості викладачів університету, оскільки частина їх виїхала  за кордон, зокрема зменшення  кількість викладачів іспанської мови;

Також доцентка Анастасія Хмель представила й досягнення Університету в напрямку відновлення університету та ниві розвитку іспаністики:

1) продовження співпраці іспаністів університету в межах Асоціації іспаністів України;

2) налагодження співпраці з університетами Іспанії, з якими ЧНУ ще немає  співпраці;

3) запровадження навчального курсу «Іспанська для початківців» в якості вибіркової дисципліни;

4) організація та проведення Міжнародної тристоронньої конференції «По осі іспанізму. «Україна-Польща-Іспанія» четвертий рік поспіль;

5) організація зустрічі студентів з іспанськими колегами та дипломатами;

6) у планах – створення навчально-наукового центру «Дослідження іспаномовного світу: мова, історія, культура».

Бажаємо втілення задуманого з колегами по тренінгу та розширення міжнародних звʼязків Університету!