Навчатися в закладах вищої освіти завжди було не просто, але тепер, у часи дистанційного навчання (що часом дуже нагадує спіритичні сеанси), цей процес стає важчий, зокрема кількість теоретичних матеріалів більшає, об’єм домашніх завдань зростає.
Розвінчати деякі стереотипи самих студентів щодо навчання на певному факультеті, а також допомогти полегшити навантаження у новій рубриці для студентів Могилянки «Easy learning».
Розпочинаємо з філологів, які узгоджують комунікацію в суспільстві, відкривають нові світи літературних творів та знають все про мову й не тільки.
Але як студентам-філологам встигати навчатися?
Часто можна почути фразу «Що ви там робите? Ви ж філологи! Сидіть собі вдома та й читайте у вільний час», проте за цим криється наявність 4 різних дисциплін літературного спрямування на тиждень. Тож задля пришвидшення роботи, можна читати скорочені варіанти книг, узяти до уваги критичні матеріали та переглядати огляди книжок на YouTube, або ж слухати аудіокнигу в пришвидшеному режимі й одночасно переглядати сторінки книжки.
Великим є небажання студентів читати хоча б щось з української літератури, адже вона, за загальним стереотипом, про село, нерозділене чи нещасливе кохання, про революції та визвольні битви. Відповідно письменники та поети завжди романтики, які прокидаються та засинають із думкою про Україну. Тоді варто шукати у творах теми природи, дружби, психології, що переважно і є головними проблемами мистецького твору.
Студенти – це винахідці – початківці, які не є прихильниками виконання завдання великого обсягу, тож його можна поділити на декількох студентів (кожен отримає невелику частину від усього завдання), а потім обмінятися. Таким чином уся група знається на матеріалі, а до того ж удосконалила свої практичні навички спілкування. Багато зробити – не завжди значить якісно.
Усе перелічене вище є загальними порадами для студентів-філологів, далі пропонуємо більш практичні речі.
Під час підготовки до практичного заняття студентам-філологам часом важко знайти профільну літературу, особливо якщо вона опублікована в серединці ХХ століття, тоді корисним для вивчення дисциплін «Вступ до мовознавства», «Практикум з української мови» та «Українська мова за професійним спрямуванням» є підручник Вступ до мовознавства Михайла Кочергана, де стисло та зрозуміло визначено загальні відомості про мову та мовознавство як науку, описано ключові елементи – основні аспекти та етапи розвитку, класифікації мов та структурні рівні й одиниці мови. Щоб розібратися в структурі мови та взаємодії мовних рівнів, цей підручник саме для вас!
Аби бути сучасними фахівцями з мови, слід оперувати сьогочасними поглядами науковців на стан мови, тож ґрунтовними та корисними для підготовки до занять із дисциплін «Сучасна українська літературна мова. Морфологія», «Сучасна українська літературна мова. Синтаксис» та написання кваліфікаційних (курсових та дипломних) робіт є праці Теоретична морфологія української мови, Граматика української мови. Синтаксис, Нариси з функціонального синтаксису Івана Вихованця, де подано модерні погляди на стан та розвиток системи мови (зокрема морфологічну систему та структуру сучасної української літературної мови, основні питання синтаксису сучасної української мови та нові підходи до системи мови). Для розуміння системи мови в сучасному світі, ці посібники – кращі.
Бути студентом філологічної спеціальності – завдання не з легких, тож поради є актуальними. Не пропустіть наступну публікацію порад у рубриці «Easy learning»!
Матеріал підготувала Анна Синякова,
студентка спеціальності «Українська філологія, англійська мова та переклад»,
фахівчиня Медіацентру ЧНУ імені Петра Могили