Поради для викладачів зі створення онлайн-курсу


Навчання онлайн уже стало всесвітньо визнаним трендом. А на сьогодні стало життєвою необхідністю у ситуації із пандемією і карантином. І якою б серйозною причиною не було б переведення на дистанційне навчання – це гарна можливість розвинути свої навички у цифровій справі та долучитися до всесвітньої практики електронного викладання. EDUGET надає лайфхаки того як зробити викладачу унікальний курс самостійно для своїх учнів. Отже з чого розпочати створення свого першого онлайн-курсу?

КРОК 1. «Чого навчати студентів?»

Недостатньо одного натхнення для успішного онлайн-курсу. Він має будуввтися на потребах студентів. Якщо курс створено для дорослого слухача, важливо подати його так, щоб уже з опису й заголовку було зрозуміло, про що піде мова, яких цілей можна досягти після проходження курсу, як навчання допоможе в особистісному чи професійному зростанні. Ваш курс має допомогти у вирішенні реальних проблем, які стоять перед слухачами на роботі та вдома, сформувати вміння, необхідні для виконання поставлених завдань, дати огляд ситуації.

Щоб краще зрозуміти проблеми своєї цільової аудиторії, спочатку зверніться до Google. Перевірте свою тему в пошуковій системі, подивіться, чи обговорюють її онлайн і які окремі аспекти цікавлять ваших потенційних клієнтів. Наприклад, ви хочете викладати тайм-менеджмент, проте ця тема занадто широка. Навряд чи ви розкриєте її повністю в короткому онлайн-курсі. Щоб звузити тему, знайдіть так звані больові точки ваших майбутніх студентів.

КРОК 2. «Хто навчатиметься на моєму курсі?»

Тепер, коли ви визначили специфічні проблеми, з якими стикаються ваші потенційні студенти, необхідно створити деталізовані персональні профілі вашої цільової аудиторії. Це прояснить для вас особливості характеру ваших майбутніх учнів: скільки в них може бути вільного часу, як вони ставляться до навчання, наскільки володіють новими технологіями та інші моменти, які допоможуть вам створити контент, який їх захопить.

КРОК 3. «Що отримають студенти на моєму курсі?»

Коли ви розібралися з профілями користувачів і визначили їхні потреби й больові точки, можете приступитися до визначення цілей курсу. Важливо ще до створення курсу мати чітке розуміння, які вміння слід отримати вашим учням, які ідеї та концепти сформувати до закінчення навчання. Інакше ви викладатимете фрагментовану інформацію й заведете учнів у нікуди.

Визначення цілей навчання – один із найскладніших етапів у створенні курсу. Один зі способів впоратися з цим викликом – так звані смарт-цілі, або цілі за формулою S.M.A.R.T.

Цілі мають бути:

S – specific, конкретними: визначте вміння, що відповідають потребам учнів;

M – measurable, вимірювальними: подумайте, як ви зможете вимірювати прогрес студентів і перевіряти, наскільки успішно вони оволоділи вміннями, яких ви їх навчали;

A – achievable, досяжними: переконайтеся, що студенти зможуть досягти поставлених вами цілей за допомогою ресурсів і вмінь, які ви їм надали, і в часових рамках курсу, в іншому разі ваші цілі не реалістичні;

R – relevant, релевантними, тобто значущими й мотиваційними: студентам слід чітко розуміти, чому їм варто інвестувати час, зусилля й кошти на досягнення цілей курсу;

T – time-sensitive, обмеженими в часі: поставлені цілі мають вписуватися в часові рамки курсу.

КРОК 4. «Що міститиме мій онлайн-курс?»

Тепер ви готові думати про контент вашого онлайн-курсу. Звучить моторошно, однак є способи подолати страх перед чистим листом паперу. Весь процес можна розбити на ключові кластери інформації, які у вас вже є. Під час підготовки зробіть собі таблицю в якій надайте відповіді на такі запитання як:

  • Які практичні вміння отримають мої студенти до кінця проходження курсу?
  • У яких сферах ці вміння стануть їм у пригоді?
  • Які спеціальні знання потрібні студентам для досягнення цілей курсу?

КРОК 5. «Що робити далі?»

Попередні чотири кроки допомогли вам визначитися з потенційно успішною темою курсу, зрозуміти, хто входить до вашої цільової аудиторії і яку користь отримають ці люди з вашого курсу, а також конкретизувати навчальні цілі, можливі способи оцінки прогресу та програму курсу. Тепер ви можете починати створювати сценарій вашого першого онлайн-заняття.

Джерело.