Кращі новинки українського кіно 2018 року


Сучасне українське кіно знаходиться в процесі свого становлення, тож і пошук молодими українськими режисерами власного авторського голосу триває.

Пропонуємо ознайомитися з кращими новинками кіно 2018 року.

Вулкан

режисер: Роман Бондарчук

жанр: драмеді

у головних ролях: Віктор Жданов, Сергій Степанський, Христина Дейлик

Перший ігровий повний метр Бондарчука затверджує його у званні співця Херсонської області – саме там відбуваються події і «Вулкану».

На Херсонщину прибуває місія ОБСЄ, яка зникає в нікуди, лишаючи по собі перекладача Лукаса (Сергій Степанський), котрий в’язне у місцевих реаліях, які існують ніби поза контекстом країни. «Вулкан» гіпнотизує звуком і досконалим зображенням, а його історія, що спочатку нагадує фільми Сергія Лозниці, виявляється значно м’якшою, вкрай вдумливою і навіть медитативною.

Дике поле

режисер: Ярослав Лодигін

жанр: істерн

у головних ролях: Олег Москаленко, Володимир Ямненко, Олексій Горбунов

З усіх представлених стрічок «Дике поле»  видається найбільш сонячним, найбільш кумедним і найбільш прозорим у своєму меседжі «Захищай своє». Строкаті персонажі потрапляють у кумедні ситуації та виплутуються з них з таким самим захопленням, як глядач може дивитися це кіно. Так, у фільмі існує якась скетчевість подій, адже кіно монтувалося мало не за місяць до прокату і, за словами режисера Ярослава Лодигіна, монтувалося би ще, якби не дедлайни. Врешті-решт, «Дике поле» – це просто сміливе кіно, яке знайшло свого глядача.

Коли падають дерева

режисер: Марися Нікітюк

жанр: драма

у головних ролях: Соня Халаїмова, Максим Самчик, Настя Пустовіт

Фільм «Коли падають дерева» Марисі Нікітюк – проект мультижанровий, який одночасно намагається бути і соціальною драмою, у якій осмислюються травми лихоліття 90-х, і еротико-кримінальною драмою в дусі тих же 90-х, і таким собі прикладом кінематографічного магічного реалізму (чи не вперше в українському кіно).

Все-таки на першому плані цієї стрічки історія кохання Лариси і Шрама, знята з незвичним еротизмом та без очікуваної банальності..

Брама

режисер: Володимир Тихий

жанр: фантастична драма

у головних ролях: Ірма Вітовська, Віталіна Біблів, Ярослав Федорчук.

Переносити успішну театральну постановку на екран не менш небезпечно, аніж екранізувати популярну книгу. Холодна атмосфера соціального занепаду внаслідок техногенної катастрофи створена видатними акторськими роботами та мінімальними пейзажами, знайомими комусь з подорожі у Прип’ять, комусь – з фільму Чеда Ґрасії «Російський дятел», комусь – з відеогри «Сталкер». Спецефекти, затавровані недолугими, насправді підкреслюють атмосферу абсурду та умовність запропонованої реальності, де містика виростає напряму з міських легенд, які отримують потужне втілення у фінальному епізоді з таємною лінією метро.

  1. Безлюдна країна

режисер: Корній Грицюк

жанр: мок’юментарі

Дебютний фільм режисера Корнія Грицюка «2020: Безлюдна країна» є першим в українському кінематографі мокьюментарі, причому фільм знятий без будь-якої підтримки Держкіно, Українського Культурного Фонду та інших державних органів.

Примітно, що більшість фільмів в жанрі псевдодокументалістики належать до горору, зважаючи на очевидну утилітарність фільмів жахів взагалі. «2020: Безлюдна країна» уникає цієї властивості мокьюментарі, оскільки важко визначити, до якого жанру належить фільм Грицюка. Соціальна драма Політичний памфлет? Психологічний трилер? Дивіться  та визначайте це для себе самі.