Краще один раз побачити, ніж сто разів почути? А якщо це насправді підробка?


Організація з експертизою на ринку медіа, комунікацій, освіти та консалтингу «Інтерньюз-Україна» служить українському суспільству з 1996 року. Працює у трьох напрямах: розвиток медіа, стратегічні комунікації, інформаційна безпека. Своїми непорушними принципами роботи називають: інновації, професіоналізм, ефективність.

 

Дуже часто у соціальних мережах ми з вами натикаємося на фейкові фото, які підкріпляють якість новини, аби посилити наше враження та вплинути на наші емоції. Інколи це досить кумедно, проте може бути й небезпечним. Перш за все, це становить небезпеку для вашої особистої позиції та думки. Є безліч прикладів, коли фейкові зображення використовувалися задля впливу та маніпулювання свідомістю людей та зміни їхніх поглядів, викликаючи сильний емоційний стан: обурення, злість, відразу або ж сильне бажання. Неможливо вказати чітку сферу, де зазвичай використовуються такі прийоми. Можна тільки провести масштабність: від реклами до політичного середовища усіх рівнів.

Для того, аби ми з вами були обачними, випрацьовували звичку перевіряти надану нам інформацію «Інтерньюз-Україна» запропонувала сервіси для перевірки візуального контенту.

  • imgops.com – комплекс інструментів для перевірки зображень. Тут є лінки на інші ресурси для перевірки та редагування зображень.
  • fotoforensics.com – показує метадані зображення.
  • findexif.com – показує метадані зображення.
  • wolframalpha.com – показує історичні дані про погоду.
  • wikimapia.org – дозволяє отримати додаткову інформацію про місця та споруди.
  • invid-project.eu/tools-and-s…/invid-verification-plugin/ – дозволяє отримувати контекстуальну інформацію про відеоролики, розбиває їх на кадри для подальшого зворотного пошуку.
  • tineye.com – зворотний пошук зображень визначає, де це зображення з’являлося в інтернеті.
  • terraserver.com та digitalglobe.com – супутникові знімки.