День народження мобільного телефону та штрих-коду: винаходи тоді і тепер


Як часто ми замислюємось, коли і як з’явились речі без яких ми не уявляємо нашого сучасного життя: інтернет, автомобілі, телефони та навіть штрих-коди? День народження мобільного телефону та штрих-коду відзначають 3 квітня.

Перший мобільний телефон був винайдений 3 квітня у 1973 році Мартином Купером, інженером компанії Motorola, який зателефонував з Motorola DynaTAC 8000Х  у цей день конкурентній компанії – Bell Laboratories. Перший телефон важив 900 гр  і мав довжину у 22 см, ширину у 4 см, а товщину у 12 см. Акумулятор тримав заряд лише пів години, а для його зарядки потрібно було 10 годин. Однак у той час це був прорив, адже найближчий родич – телефонний апарат для авто –  важив 13-14 кг. Після цього розвиток мобільних телефонів став швидшим. Більше ніж за 30 років еволюції мобільні телефони набували різноманітних форм: моноблок, зі фліпом, слайдер та боковий слайдер, смартфон, «розкладушка» та інші.

Тепер мобільний телефон виконує велику кількість завдань і багато людей не уявляють свого життя без нього. Адже він забезпечує доступ до інтернету, обмін повідомленнями, фото-, аудіо- та відео зйомки, навігації, вбудованого калькулятору, ліхтаря, календаря, годинника, будильника, диктофону, радіоприймача, сканеру штрих-коду та ігрових можливостей.

Штрих-код вважають одним з передових та корисних винаходів ХХ століття, адже з нього розпочалась автоматизація процесу обліку та відпуску товарів, що прискорило обслуговування. Бернард Сильвер та Норман Джозеф Вудленд офіційно представили свою розробку від компанії IBM – найпоширенішу лінійну символіку штрихового коду «Universal Product Code» (UPC) у тому ж 1973 році саме 3 квітня. У цей день NAFC затвердили цей варіант штрих-коду.

Перші штрих-коди були круглі (лінії були замкнені в коло), аби зчитувати під будь-яким кутом та попередити помилки, однак результаті відрізнялись від прогнозування, бо під час печаті  кола змазувались.

Зараз штрих-код – буденність будь-якого магазину або торгівельного об’єкту, адже головним призначенням розробки є ідентифікація товару. Крім того нанесення штрих-коду обов’язкове для кожного виробника.