Правила ідеальної співбесіди для студентів


Дистанційне навчання – гарна можливість спробувати себе працівником. Що для цього треба? Знайти сферу діяльності, цікаву для себе, влучне оголошення та домовитися про співбесіду. Щоб ця пропозиція стала твоєю, опануй 5 кроків до ідеальної співбесіди.

Крок 1. Домашня робота

Перед співбесідою прочитай, як працює бізнес та його офіс в Україні. Для цього варто переглянути сайт, річний звіт компанії, протестувати її продукт чи послугу, сходити на захід або до філії.

Після цього проаналізуй, що компанія вже робить добре, а що можна покращити. Наприклад, якщо хочеш працювати на стартап, але бачиш, що його сайт чи SMM стратегія надто далекі для тебе, а, отже, і аудиторії, подумай, як можна було б розповісти про продукт краще.

Наступний етап домашньої роботи – підготуй розповідь про себе. Рекомендується розписати ключову інформацію, розбивши її на кілька тематичних блоків: реалізовані трансформаційні проекти, управління командою тощо. По кожному з пунктів слід вказати, як вдалося досягти того чи іншого результату.

Також можна підготувати «досьє» на кожного інтерв’юера: його ім’я, посилання на профіль у LinkedIn, важливі кар’єрні факти (наприклад, тривалість роботи в компанії), а ще кілька запитань, які можна поставити на основі зібраної інформації.

Таким чином можна зробити три базові речі – показати кожній людині, яка інтерв’ює, що її особистість для мене важлива, залучити до діалогу, щиро поцікавившись її думками, та отримати максимально корисну інформацію для себе.

Крок 2. Знайомство з роботодавцем

Добираючи кандидатів, грамотний працедавець звертає увагу на три речі: відповідність культурі компанії, мотивація, а вже потім – досвід, знання, уміння. Для міжнародних компаній це ще й знання англійської мови.

Для керівника — головне мотивація, уміння та досвід.

Працедавці оцінюють ентузіазм, небайдужість, цікавість, активність, енергійність і щире бажання кандидата працювати в компанії. Зацікавленість повинна бути взаємною.

Крок 3. Запитання до кандидатів

Ідеальна співбесіда – не та, де запитують, а відповідають, а процес діалогу. Продуктивний діалог можливий лише після ретельної підготовки.

Співбесіда – це не імпровізація, а перевірка виконаної «домашньої роботи». Наприклад, одне з найпопулярніших запитань, яке часто ставлять на інтерв’ю: що ви запропонували би компанії робити по-іншому?

Часто воно викликає страх, але даремно. Кандидат або ж підтверджує те, що в компанії й так знають (що добре, отже, ви мислите у правильному напрямку), або продемонструєте якийсь незвичний погляд.

Ще одне популярне запитання стосується професійного зростання кандидатів: що б вони хотіли навчитися у компанії. Великий біль співбесід – кандидати, які приходять із цілковитою впевненістю в тому, що вони знають усе і їм немає чого вчитися. Це означає, що кандидат не аналізує себе та не думає, як розвиватися.

Не зайвим буде до кожної співбесіди формувати перелік того, чого потрібно буде навчитися в новій ролі – від навиків до цінностей.

Крок 4. Презентація себе

Розповідати про себе так, щоб роботодавцю захотілося дізнатися більше. Підготуй стислу й інформативну самопрезентацію: виділи найцікавіші ключові факти про себе, але фокусуйся на роботі, а не біографії.

Варто добирати приклади, які демонструють сильні сторони або показують, що проблема допомогла зробити важливий висновок.

Не варто розповідати щось вигадане, краще уникати банальностей та тих фраз, що автоматично показує в поганому світлі, наприклад, «Я часто спізнююся».

Крок 5. Зарплата

Це постійне питання – скільки просити? Краще спробувати одразу домовитися про максимально можливу винагороду для себе. Після працевлаштування домовитися про підвищення буде складніше.

Розмір зарплати має відповідати знанням кандидата, досвіду, компетенціям, а також ринковим реаліям.

Найкращий спосіб дізнатися актуальний рівень зарплат у своїй сфері – запитати знайомих колег, які в ній працюють.

Радше не озвучувати бажаний рівень зарплати за формулою «від…до…», бо тобі запропонують «від», а вказати одну суму, водночас бути відкритими до обговорення інших варіантів».

 

Джерело