Під час Всеукраїнського фестивалю інновацій, що відбувся у Києві 16 травня, команда студентів Могилянки представила стартап «Home Mappy». Не зважаючи на те, що у своїй секції IT-Eureka вони зайняли третє місце, Polish-Ukrainian Startup Bridge нагородила команду сертифікатом на поїздку на конференцію в Польщу, яка відбудеться восени.
«Home Mappy» – це додаток, створений щоб допомагати людям зі слабким зором. Людина, що погано бачить, натискає кнопку та каже, що потрібно знайти. Потім камерою обводить кімнату, а додаток каже де знаходиться предмет і як до нього дістатись.
Зараз додаток працює за допомогою людей, але у майбутньому він буде працювати лише на штучному інтелекті. «Home Mappy» передає оператору, що треба знайти, оператор знаходить предмет і натискає на нього, а далі додаток самостійно скеровує людину. В майбутньому штучний інтелект буде обробляти інформацію і передавати цей сигнал. До речі «Home Mappy» має ще сповіщати, коли предмет гострий або гарячий, тобто попереджати про небезпеку.
Ідея створити такий додаток виникла у Ірини Сімакової, студентки 2го курсу факультету комп’ютерних наук. Вона живе з бабусею, яка швидко втратила зір, щодня вона дуже нервує, коли не може щось знайти. До того ж вона шукає руками та часто шкодить собі.
Ірина розповідає: «У мене виникла ідея, чому б не зробити щось на кшталт GPS, але для предметів у домі, щоб бабуся могла швидше знаходити необхідне. Оскільки люди похилого віку зазвичай бояться технологій, то програма мала бути простою у використанні».
Спочатку стартап «Home Mappy» представили на конкурсі, який організував факультет комп’ютерних наук у Могилянці. Він виявися перспективним, тому вирішили подати проект на Всеукраїнському фестивалі інновацій у Києві.
Довелось внести деякі правки згідно з вимогами фестивалю. Крім того, були онлайн-сесії під час яких представники Polish-Ukrainian Startup Bridge оцінювали презентації та ставили конкретні запитання з фінансової та технічної сторони проекту. Після цього радили що треба допрацювати. Варто зазначити, що на цьому підготовчому етапі вже був присутній один з венчурних поліських капіталістів, який долучився до бесід.
Старший викладач кафедри комп’ютерної інженерії Іван Бурлаченко зазначив: «На майбутнє стартаперам, що спробують вязти участь у заходах з Polish-Ukrainian Startup Bridge: Ви маєте знати, що багато експертів присутні під час першої взаємодії і вони серйозно відносяться до кожної розробки».
Також Іван Бурлаченко порадив робити акцент на фінансовій моделі стартап проекту, адже 60% успіху забезпечує саме вона. Оскільки команда «Home Mappy» сформувалась під час конкурсу в Могилянці, то вже мала двох фінансистів, які і розробили бізнес-план для фестивалю у Києві.
Яна Тараненко, студентка 2-го курсу, яка відповідала саме за цю складову, розповідає: «Зазвичай ніхто не розуміє навіщо економісти потрібні у комп’ютерних стартапах. Однак, на скільки показує досвід, економісти виконують десь 60% роботи. Ми враховували всі фінансові показники. Тобто все, що потрібно знати інвестору, з чого він розуміє на скільки прибутковий, на скільки перспективний проект. Коли ми були на конкурсі в Києві, практика показує, що це основа, яка потрібна інвесторам. Там не вимагали готового продукту, однак мав бути бізнес-план та ідея».
Команда розповідає, що під час презентації виникли деякі технічні труднощі (презентація відставала від слів). Крім того перед початком блоку стало відомо, що на презентацію відводять на 2 хвилини менше, а промову не можна було скорочувати, тож команді довелось дуже швидко представляти свій проект англійською мовою. Студенти відзначають, що саме їхня презентація вирізнялась, адже почали не з вітального слова, а з міні-сценки –імітації роботи додатку «Home Mappy». Попри невеликі проблеми, члени журі об’єктивно оцінили роботу і не ставили додаткових запитань.
Яна Тараненко, яка відповідала за прогнозування перспективи проекту, зазначила, що поїздка до Польщі може означати, що проектом зацікавляться під час конференції, адже запросили саме команду «Home Mappy», а не когось ще. Крім того, конференція від Polish-Ukrainian Startup Bridge дозволить отримати новий досвід.
Зазначимо, що і для Ірини Сімакової і для Яни Тараненко це не перший досвід участі у стартапі, однак обидві студентки виконували інші ролі. Ірина хотіла бути дизайнером або медіа-контент менеджером, а Яна була SMM менеджером.
Ми дуже раді, що факультети ЧНУ ім. Петра Могили тісно взаємодіють і показують високі результати.