9 листопада 2021 року відбулось онлайн-засідання Економічного клубу Чорноморського національного університету імені Петра Могили.
Темою засідання став вплив раси, гендеру та національності на позики підприємців під час пандемії. Доповідачем виступила Ірина Демко – співробітник Центру Економічного Розвитку Cleveland State University, США.
Ірина Демко є випускницею ЧНУ імені Петра Могила, де отримала диплом бакалавра. Диплом магістра науковий співробітник отримала вже в Київській школі економіки, диплом PhD – в Пенсільванському університеті. Свого часу пані Ірина була активною студенткою ЧНУ імені Петра Могили, студентським деканом факультету економічних наук. Та й після закінчення вишу не втрачала зв’язок з Економічним клубом та факультетом. Черговий візит до України став нагодою ознайомити студентів Могилянки з результатами своїх досліджень.
На засіданні економічного клубу пані Ірина докладно розповіла про програми, які були реалізовані в США для підтримки малого бізнесу під час пандемії. В штаті Огайо 40% зайнятих втратили роботу та звернулися по допомогу. Пані Ірина разом з колегою провела детальний аналіз розподілу позик серед підприємців штату Огайо. Дослідники були змушені визнати наявність дискримінації. На обговоренні економічного клубу підіймали питання пояснення такої нерівності: дискримінація, «самодискримінація» чи інші чинники (неідеальні дані, нерівномірний поділ підприємств на групи тощо).
Також 15-17 листопада Ірина Демко прочитала мінікурс з регіональної економіки, розрахований на 12 годин. Прослухали його зацікавлені студенти, аспіранти та деякі викладачі.
Головна мета курсу – показати як теорія працює на практиці. Так пані Ірина навела реальні приклади та дослідження, які проводила сама або в яких брала активну участь (має чотири роки досвіду роботи в галузі прикладної регіональної економіки та економічного розвитку).
Для викладачів та студентів – це можливість ознайомитися з сучасними підходами до дослідження економіки на регіональному рівні. Для студентів та аспірантів курс став своєрідним майстер-класом з наукових досліджень.