26 листопада 2025 року в межах міжнародного проєкту Erasmus+ PROMENT у Чорноморському національному університеті імені Петра Могили відбувся онлайн-тренінг для студенток спеціальностей «Журналістика» та «Політологія», присвячений впливу штучного інтелекту на сучасні наукові дослідження. Захід отримав назву «Від даних до відкриттів: як ШІ змінює науку».
Спікерка тренінгу, к.політ.н., доцентка кафедри журналістики та політології Тетяна Лушагіна, поділилася практичними підходами до застосування інструментів штучного інтелекту на різних етапах академічної роботи. Учасниці дізналися, як нейромережі здатні оптимізувати збір та аналіз інформації, допомагати в підготовці курсових, дипломних та наукових статей, а також підтримувати дослідницькі проєкти в умовах стрімкої цифровізації.
Окрема увага була приділена таким аспектам роботи з ШІ:
Захід проходив у форматі відкритої дискусії: учасниці активно ставили запитання, ділилися власним досвідом і розмірковували про етичні межі застосування новітніх технологій в освіті та науці. Особлива увага була зосереджена на питаннях самореалізації жінок у науці, підтримці молодих дослідниць і формуванні менторської спільноти.
У межах зустрічі спікерка представила добірку з 10 безкоштовних сервісів, корисних для молодих дослідниць: від академічних пошукових систем і платформ для перевірки фактів до інструментів візуалізації даних і автоматичного перекладу.
Захід пройшов за схемою «Гендерне менторство», яка впроваджується в ЧНУ ім. П. Могили у рамках проєкту PROMENT («Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у ЗВО»). Ініціатива спрямована на розвиток лідерського потенціалу, підтримку академічного зростання та активізацію участі жінок у науці. Проєкт PROMENT надає студенткам ЧНУ ім. П. Могили унікальну можливість долучитися до європейських практик менторства, опанувати цифрові інструменти й здобути нові навички, що відповідають сучасним викликам освітнього середовища.
Організатори висловили подяку студенткам за активність і зацікавленість, а також команді проєкту PROMENT – за створення можливостей для росту, самореалізації та поглиблення цифрової компетентності молоді.
