Щорічно викладачі більшості факультетів та інститутів ЧНУ імені Петра Могили є членами журі різних секцій Малої академії наук.
9 лютого 2022 року в Миколаївському відділенні Малої академії наук України розпочався конкурс-захист науково-дослідницьких робіт, оцінюють якість їх виконання й викладачі Могилянки.
Нововведенням цього року став поділ захисту наукових праць учасників на 2 етапи та нагородження:
Нагадуємо, що викладачі нашої кафедри кілька років поспіль активно співпрацюють з МАН України: консультують учнів та вчителів щодо написання наукових робіт; є керівниками гуртків (секції «Фольклористика» та «Літературна творчість» – доцент Владлена Руссова; секція «Журналістика» – доцент Галина Косарєва); беруть участь у роботі журі під час ІІ етапу конкурсу-захисту; організовують та проводять щорічну науково-практичну конференцію «Сучасні філологічні проблеми в контексті науково-дослідницької роботи в системі МАН» (відділення літературознавства, мовознавства, фольклористики та мистецтвознавства Миколаївського територіального відділення МАН України).
Уже традиційно Головою журі секцій «Фольклористика» та «Мистецтвознавство» є доцент кафедри української філології та міжкультурної комунікації факультету філології Могилянки Владлена Руссова.
Цьогоріч юних МАНівців-літературознавців цікавили питання художньої інтерпретації молитви та образу Бога в ліриці Миколи Вінграновського, ролі жінки в українській літературі, феміністичного дискурсу Лесі Українки та Дари Корній, а також фольклору кризової доби на прикладі грипу 1919 року та Covid-19.
Постерний захист у секціях “Українська література” та “Зарубіжна література” виявив творчі здібності учасників цьогорічного конкурсу, їхні вміння концентруватися на суттєвому, розуміння значення символу, ілюстрації, кольору та почуття міри й смаку.
Секції «Журналістика» та «Педагогіка», член журі яких є незмінно доцент кафедри української філології та міжкультурної комунікації факультету філології Могилянки Галина Косарєва, об’єднали креативних та обдарованих школярів. А найголовнішими темами робіт стали питання гендерних стереотипів у банерній рекламі, впливу ЗМІ на формування громадської думки в Інтернет-просторі України, а також використання коуч-технологій на уроках української мови в 10 класі.