Новий сайт університету ×

Цікава філологія: як проходили «Канікули у ЧНУ» за програмою «Менторство молодих учителів» у рамках проєкту PROMENT


27 жовтня 2025 року у межах університетського профорієнтаційного заходу «Канікули в університеті», що проводився для учнів старших класів ЗЗСО                              м. Миколаєва,  викладачі кафедри української філології та міжкультурної комунікації, Косарєва Г.С. та Пономаренко С.С. разом із студентами-менті представили спеціальність «Філологія (українська мова та література)» у цікавому інтерактивному форматі, поєднавши її із заходами менторської програми «Менторство молодих учителів». Ця схема здійснюється в рамках проєкту Erasmus+ (Promoting professional education and students’ engagement through comprehensive mentoring and tutoring system at HEIs). Подію організовано за підтримки Управління освіти Миколаївської міської ради.

Метою цієї ініціативи є підтримка професійного становлення молодих учителів і популяризація філологічної освіти серед учнів старших класів.
Захід покликаний заохотити школярів до вибору філологічного та педагогічного шляху, продемонструвати можливості сучасної університетської освіти та налагодити взаємодію між майбутніми абітурієнтами, студентами й викладачами.

У День української писемності і мови ключовою подією став Радіодиктант національної єдності  як символ єднання, любові до українського слова. Учні відчули себе частиною великої освітньої спільноти, яку об’єднує мова.

Учасники заходу взяли участь у серії майстерок з філологічних курсів. Менторки за програмою «Менторство молодих учителів», Галина Косарєва та Вікторія Агєєва-Карашадзе, а також Сергій Пономаренко, доцент кафедри української філології та міжкультурної комунікації,  разом зі студентами-менті взаємодіяли із учасниками зустрічі через практичні кейси. Зауважимо, що у заході брали активну участь студенти-філологи 246 групи та студент-менті, Карболен Данило, який виступив уперше у ролі котренера.

Інерактивний формат кейсів з української літератури: «Хто я?», «Це що за Покемон?», «Угадай твір за емоджі» сприяли глибшому засвоєнню та інтерпретації прочитаних творів, розумінню учнями ролі літератури у повсякденному житті. Тренерка Косарєва Г.С. також цікаво інтегрувала під час заходу елементи медіаграмотності та критичного мислення через вправи «Моє медіаполе», «Норм чи стрьом?». Завершальним етапом стали захопливі вправи-руханки та рефлексія.

Захід завершився яскравими враженнями школярів, щирими словами вдячності. Учасники поділилися позитивними відгуками, відзначаючи креативність філологічних майстерок і теплу атмосферу взаємодії.