28 листопада 2025 року в змішаному форматі відбулася зустріч-тренінг «Травма, поведінка і шлях до успіху: інструменти самовідновлення», який провела вчитель української мови Миколаївського ліцею 2, Чернікова Наталя Василівна, старший учитель, у межах проєкту ЄС Еразмус+101082696-PROMENT «Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у закладах вищої освіти» .
На початку зустрічі зі вступним словом виступила Косарєва Галина Сергіївна, координатор програми, наголосивши на актуальності такого заходу в умовах суспільної напруги та необхідності глибокого розуміння механізмів дитячої травми для ефективної терапевтичної роботи.
Під час супервізії учасники обговорили, як розуміння природи дитячої травми (зокрема, травм прив’язаності, шокових травм) впливає на формування дорослої особистості та навички саморегуляції. Менті також активно долучалися до практичних вправ, спрямованих на поглиблення клінічного розуміння та відпрацювання терапевтичних технік: «Тіло-Емоція-Думка» (ідентифікація слідів травми); «Ресурсний міст» (техніки стабілізації); «П’ять стадій горя/прийняття» (аналіз проживання втрати); «Карта безпечного місця» (створення внутрішньої опори). Розвинути навички роботи з регресією та дисоціацією, які є частими проявами травми, допомогли кейси з практики учасників, а також розбір моделі трьох фаз травмотерапії («Стабілізація – Переробка – Інтеграція»).
Під час тренінгу було застосовано також менторкою застосування вправ «Говорити та чути», «Наповнення життєвого глечика», «14 правил успіху(переконання)».
Зауважимо, що під час заходу ментор та менті створювали безпечну та підтримуючу атмосферу, яка сприяла продуктивній та відвертій супервізійній співдії. Учасники відкрито надавали зворотний зв’язок, відчували себе залученими до процесу глибокого професійного обміну.
Такий партнерський процес обміну ідеями та клінічними знаннями сприяв досягненню цілей: підвищенню терапевтичної компетентності менті, поглибленню їхнього розуміння травма-фокусованого підходу та зміцненню професійної стійкості.







