22 вересня 2025 року відбулася зустріч зі студентами 4 курсу спеціальності D4 «Публічне управління та адміністрування» Чорноморського національного університету імені Петра Могили на тему: «Сприяння професійній освіті та залучення студентів через комплексну систему менторства та тьюторства». Захід було проведено в межах проєкту ЄС Erasmus+ № 101082696-PROMENT «Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у ЗВО».
На початку зустрічі доктор політичних наук, професор О. Н. Євтушенко зазначив, що в умовах реформування системи публічного управління, зростання вимог до професіоналізму публічних службовців та потреби в якісному лідерстві особливої ваги набуває роль особистості у цій сфері. Розуміння структури особистості та шляхів її формування має безпосереднє значення для розвитку менторства – як ефективного інструменту передачі знань, формування цінностей і розвитку лідерського потенціалу в органах публічної влади.
Лектор пояснив студентам, чому це актуально саме зараз. По-перше, існує потреба у сильному лідерстві та етичних орієнтирах. Ефективні керівники в публічній владі повинні бути не просто фахівцями, а зрілими особистостями з чіткою внутрішньою мотивацією, системою цінностей і моральною відповідальністю. Ментор як наставник не лише передає знання, а й впливає на формування особистості молодших колег, їхню професійну та моральну позицію.
По-друге, відбувається кадрове оновлення державної служби. Молоді кадри потребують не лише професійного навчання, а й психологічної підтримки, орієнтації в цінностях, розвитку самосвідомості та емоційного інтелекту. Тут важливу роль відіграє ментор, який має розуміти, як формується особистість, з яких компонентів вона складається і як підтримати її розвиток.
По-третє, перехід до сервісної моделі публічного управління вимагає нової управлінської культури, де особисті якості – відповідальність, ініціативність, емпатія, відкритість – стають не менш важливими за професійні навички. Менторство сприяє формуванню таких якостей через індивідуальний підхід до розвитку особистості.
Наприкінці зустрічі було обговорено, що розуміння структури та процесів формування особистості – ключ до ефективного менторства в публічній владі. Це дозволяє: