Новий сайт університету ×

Поринули у світ геодезії: практичне заняття з теодолітом


10 вересня 2025 року студенти 118-ої групи спеціальності G18 «Геодезія та землеустрій» мали надзвичайно насичене та продуктивне заняття, присвячене вивченню одного з основних геодезичних приладів – теодоліту.

Заняття почалося з детального огляду будови приладів. Студенти вивчили, з чого складається теодоліт, що таке алідада, зорова труба, лімб, закріплювальні та навідні гвинти, і для чого потрібна кожна з цих частин. Це допомогло зрозуміти, як саме працює інструмент, перш ніж брати його в руки.

Далі вони перейшли до найцікавішого – безпосередньої роботи. Для цього було використано три різні моделі:

  • Оптичні теодоліти Т10 та 2Т30: ці моделі дозволили відчути класичний підхід до вимірювань. Студенти вчилися працювати з оптичним мікрометром для точного зняття відліків, що вимагає уважності та зосередженості.
  • Електронний теодоліт DT02: цей прилад продемонстрував, як сучасні технології спрощують та пришвидшують процес. Замість ручного зняття відліків, студенти просто бачили цифри на дисплеї, що значно полегшило перші кроки у вимірюваннях.

Особливу увагу студенти приділили алгоритму встановлення та налаштування приладу. Крок за кроком вони вчилися надійно кріпити теодоліт на штатив, виконувати центрування, щоб прилад знаходився точно над потрібною точкою на місцевості, приводити інструмент у робоче положення за допомогою круглого та циліндричного рівнів.

Після того, як прилади були готові, студенти перейшли до вимірювань. Вони відпрацювали, як наводити зорову трубу на візирну ціль, брати точки відліку для початку вимірювань. Спробували вимірювати кута між двома об’єктами та відстань до об’єкта.

До цього практичного заняття доєдналися і студенти VI курсу спеціальності «Геодезія та землеустрій», в яких триває асистентська практика. Зокрема студенти поділилися з першокурсниками навичками щодо застосування на місцевості практичних вмінь з використання таких приладів як теодоліт, тахеометр та GPS-приймачі.

Всі студенти показали велику зацікавленість, працювали злагоджено та досягли помітних успіхів у освоєнні приладів.