Одним із шляхів ефективної взаємодії серед форм менторства є індивідуальна співпраця, яка відбувається між ментором і менті. Саме така форма представлена у другому етапі пілотування проєкту ЄС Еразмус+101082696-PROMENT «Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у закладах вищої освіти» у межах реалізації програми «Менторство молодих учителів».
Координаторка цієї програми, Косарєва Галина, к.філ.н. доцентка кафедри української філології та міжкультурної комунікації та Антонян Сірануш, студентка-менті 341 групи факультету філології, успішно реалізували через науково-дослідницьку форму співпраці під час нещодавньої конференції «Могилянські читання-2025: досвід та тенденції розвитку суспільства в Україні: глобальний, національний та регіональний аспекти», яка відбувалася у період з 10–14 листопада 2025 року.
Підготовка до конференції сприяла мотивації і залученості студентки- менті до науково- дослідницької діяльності. Під час індивідуальних зустрічей у форматі «ментор–менті» було сформульовано актуальну тему доповіді студентки, виходячи із її кола наукових зацікавлень. Менторка ознайомила студентку з особливостями пошуку наукових джерел, формулюванням науково-методичного інструментарію, структуруванням тез та підготовки доповіді до конференції. Також важливою складовою для студентки-менті стала психологічна підтримка менторки перед публічним виступом на секційному засіданні.
Отже, актуалізація форми індивідуального менторства у науково-освітній сфері довело свою ефективність. Студентка-менті, Антонян Сірануш під час конференції успішно виголосила доповідь та підготувала у співавторстві з науковим керівником, Косарєвою Г.С., тези до збірника «Могилянські читання – 2025». Така самореалізація менті через дослідницьку діяльність та підтримка менторки сприяє зростанню як у професійній, так і у науково-освітній сферах. Зауважимо, що Антонян Сірануш є також активною учасницею Студентського наукового товариства факультету філології.
У такий спосіб, індивідуальна форма співпраці між ментором і менті у контексті наукової діяльності створює передумови для довготривалої культури академічного менторства у ЧНУ імені Петра Могили, що сприятиме у цілому підвищенню якості освіти та розвитку наукового потенціалу вузу.
