Менторство, тьюторство, проміжні результати проєкту PROMENT: про що говорили на пітчингу


23 січня 2025 року в ЧНУ імені Петра Могили відбувся фінальний пітчинг за результатами першого етапу пілотування схем менторства і тьюторства. Захід організований у рамках ЄС Еразмус+ 101082696-PROMENT «Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у закладах вищої освіти».

За словами координаторки проєкту PROMENT Алли Коваль, основним завданням зустрічі стало обговорення того, чи вдалося досягнути тієї мети, яку ми перед собою поставила команда – допомогти нашим студентам адаптуватися до навчання й визначитися з майбутньою професією, апробувати на собі можливості професій.

Проведення фінального пітчингу за результатами першого етапу пілотування схем менторства і тьюторства є важливим етапом у реалізації проєкту ЄС Еразмус+ 101082696-PROMENT.

Зокрема проєкт реалізується за трьома напрямками: перша схема – менторство молодих вчителів, друга схема – тьюті, а це 1 курс, який щойно вступили, які потребують і моральної допомоги, і допомоги в освітньому процесі, і, можливо, мотиваційного спрямування, а третя схема – органи влади та місцевого самоврядування, де задіяні працівники юридичного факультету та навчально-наукового інституту публічного управління та адміністрування. Більшість заходів тривали на базі Центру тьюторства і менторства ЧНУ імені Петра Могили.

Цей захід дозволяє учасникам продемонструвати досягнення, які вдалося отримати під час пілотного впровадження програм менторства та тьюторства у закладах вищої освіти.

Як зауважила Олена Філімонова, менеджерка проєкту PROMENT, проведено чимало заходів як для студентів старших курсів, які могли долучитися до спроби разом зі своїми менторами пропрацювати професійні навички для побудови майбутньої кар’єри, так і для студентів-тьюті (першокурсників), які тільки вперше потрапили в університет і намагаються адаптуватися до цієї системи.

Пітчинг сприяє обміну кращими практиками між всіма учасниками, надає можливість оцінити ефективність підходів та визначити сильні і слабкі сторони впроваджених моделей. Такий захід також дозволяє залучити до оцінки експертів і зацікавлених осіб, забезпечуючи об’єктивність і зворотний зв’язок.

Зустріч розпочалася з вітального слова від представників Центру тьюторства та менторства та керівників схем.

Менторам, які брали активну участь у першому етапі пілотування схем менторства і тьюторства, також надали слово для привітання та обміну досвідом щодо участі в програмі та щодо її результатів.

Зокрема Марина Кобак, начальник відділу забезпечення судового процесу та аналітико-статистичної роботи Миколаївського окружного адміністративного суду розказала про статистику вдало обраного підходу підготовки – випускники юридичного факультету ЧНУ імені Петра Могили обирають професійний шлях у Миколаївському окружному адміністративному суді:

«…з серпня 2024 року до середини січня 2025 року до суду прийшло на роботу 6 випускників факультету…»

Також на заході мали нагоду висловитися менті, які поділилися досвідом, який вони отримали, та розказали про набуті навички й компетенції, а також висловили пропозиції щодо реалізації проєкту надалі.

Олександра, студентка-юристка ЧНУ імені Петра Могили, говорить, що вони мали змогу ходити до різних профільних установ:

«Ми були в митниці та судовій установ, це був окружний адміністративний суд. І також ми мали змогу поспілкуватися з викладачами, щодо їхньої професійної діяльності ну і їхнього досвіду. Коли виступає викладач, ви не так зосереджуєте увагу, думаючи, що це легко, проте коли ви виступаєте тьютором, розумієте, як важко зосередити аудиторію, як складно віднайти спільну комунікацію, як загалом знайти взагалі щось цікаве».

Важливою подією на заході стали й виступи  тьюторів та тьюті, які поділилися з аудиторією своїми враженнями та інсайтами, отриманими під час участі у заходах, організованих Центром тьюторства та менторства.

Галина Косарєва, координатор схеми менторства молодих вчителів, говорить, що ефективна модель підтримки молодих вчителів допоможе їм адаптуватися до викладацької діяльності та професійного середовища:

“Наші тьютори, студенти третього та четвертого курсів, активно допомагають студентам першого та другого курсів у адаптації до навчання в університеті, його професійного та активного життя. Зокрема у грудні вони спільними зусиллями проводили традиційний захід – українські вечорниці“

Усі учасники заходу отримали сертифікати про участь у проєкті.

Зустріч мала так званий змішаний формат, тобто частина учасників могла спілкуватися безпосередньо в аудиторії Чорноморського національного університету ім. Петра Могили, решта учасників підключилися до заходу онлайн. Такий формат проведення сприяв жвавій дискусії на важливі й гострі теми.

Фінальний пітчинг є платформою для поширення напрацьованого досвіду і його подальшої адаптації на рівні інших закладів вищої освіти України та Європи. Він сприяє створенню синергії між учасниками, стимулює професійний розвиток менторів і тьюторів, а також сприяє покращенню умов для студентів. У контексті проєкту PROMENT цей захід дозволяє закріпити роль менторства і тьюторства як ефективних інструментів для підтримки студентів у навчанні та їх інтеграції в освітнє середовище. Таким чином, фінальний пітчинг не лише підсумовує перший етап, а й задає стратегічний напрямок подальшої роботи над удосконаленням системи менторства і тьюторства.