Новий сайт університету ×

Менторські сесії за програмою «Менторство молодих учителів»: про тренінг «Мистецтво бачити інакше: вдосконалення креативного софт скілу» за проєктом PROMENT


27 листопада 2025 року у межах реалізації проєкту ЄС Еразмус+ 101082696 – PROMENT «Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у ЗВО» за схемою «Менторство молодих учителів» в онлайн форматі відбувся  тренінг «Мистецтво бачити інакше: вдосконалення креативного софт скілу».

    Ментором виступила Вікторія Агєєва-Каркашадзе, завідувачка кафедри англійської філології та перекладу кандидатка філологічних наук, доцент б.в.з. кафедри англійської філології та перекладу ЧНУ імені Петра Могили. Модератором заходу стала  Галина Косарєва, кандидатка філологічних наук, доцент кафедри української філології та міжкультурної комунікації, виконавиця проєкту PROMENT.

    Мета тренінгу: навчити учасників усвідомлено застосовувати методи та техніки креативного мислення для генерації нестандартних рішень, подолання ментальних бар’єрів та підвищення особистої ефективності в умовах, що вимагають інноваційного підходу. В цілому, тренінг було спрямовано на  розвиток гнучкості мислення та здатності генерувати інноваційні ідеї для вирішення професійних та особистих завдань.

     Завдання тренінгу полягало у наступному:

  1. Діагностика та усвідомлення: проаналізувати індивідуальні стилі мислення учасників та визначити їхні поточні “творчі блокатори” (стереотипи, страх помилки, перфекціонізм) та показати важливість креативності як ключового soft skill у сучасному світі та її вплив на інновації.
  2. Навчання технікам генерації ідей: надати учасникам практичний інструментарій для активізації креативного процесу (наприклад, метод шести капелюхів, скрамбл-метод, SCAMPER, асоціативні карти, ТРВЗ-прийоми) та навчити їх застосовувати техніки “зміни перспективи” (погляд збоку, рольова модель) для отримання нових ідей.
  3. Практичне застосування: організувати практичні сесії з використання креативних методів для вирішення реальних кейсів та проблем, актуальних для учасників та навчити їх технікам оцінки та відбору найбільш перспективних, навіть найбільш “божевільних”, ідей.
  4. Створення креативного середовища: сформувати розуміння важливості безпечного та підтримуючого середовища для творчості в команді та на робочому місці, а також надати рекомендації щодо підтримки креативності після тренінгу (саморозвиток, рутини).

У процесі тренінгу ментором було представлено інформацію про ефективні техніки креативного мислення та генерації ідей (наприклад, SCAMPER, латеральне мислення, метод фокальних об’єктів); механізми виникнення креативних бар’єрів та способи їх подолання; знання про психологію творчості та фази креативного процесу.

Навички, отримані менті при проходженні тренінгу:

 На рівні навичок (Skills):

  • Учасники зможуть самостійно застосовувати 2-3 ключові техніки для вирішення складних, нестандартних завдань.
  • Набудуть навичок зміни парадигми мислення (switching perspective) і погляду на проблему під різними кутами.
  • Покращать навички командної генерації ідей (фасилітація брейнстормінгу) та конструктивної критики.
  • Зможуть перетворювати критику та невдалі ідеї на нові можливості.

3. На рівні ставлення (Attitude):

  • У учасників знизиться страх перед помилками та новими підходами (“Це лише експеримент, а не поразка”).
  • Підвищиться відкритість до сприйняття незвичних, “божевільних” або суперечливих ідей.
  • Сформується проактивна позиція щодо пошуку інновацій та вдосконалення процесів.

Дякуємо шановній меенторці, пані Вікторії Агєєвій-Каркашадзе, за актуальний та практикоорієнтований тренінг, а студентам-менті – зацікавленість тематикою заходу, мотивацію та долученість до нього.