16 травня 2025 року на базі Чорноморського національного університету імені Петра Могили відбувся воркшоп «Медіазнавець» у межах проєкту ЄС Еразмус+ 101082696-PROMENT за програмою «Тьюторство студентів-першокурсників».
Захід для студентів-тьюті 146 групи факультету філології організували та провели студенти-тьютори 346 групи Марія Томашевська та Уляна Количева. Тьюторську сесію було присвячено актуальній темі: «Пропаганда та маніпуляції в сучасному житті», що спрямована на розвиток медіаграмотності та критичного мислення серед студентської молоді.
Подія стала черговим важливим кроком у формуванні інформаційної свідомості сучасного покоління, яке щоденно стикається з величезним потоком повідомлень, не всі з яких є достовірними.
Основною метою заходу є розвиток інформаційної та медіаграмотності студентів-першокурсників, а також навичок критичного мислення, роботи з медіаповідомленнями, вміння відрізняти різновиди маніпуляцій у медіа тощо. Зустріч була побудована у форматі живого спілкування, командної роботи, активного обговорення та колективного осмислення тих процесів, які сьогодні відбуваються у сфері інформації.
Учасники мали можливість глибше зануритися в природу понять «пропаганда» і «маніпуляція», розібратися, у чому полягає різниця між ними, як вони проявляються в медіапросторі та чому їх так важливо вміти розпізнавати.
Особливу увагу під час воркшопу було приділено питанню функціонування засобів масової інформації в умовах війни та кризових суспільних ситуацій. Учасники заходу обговорювали, як змінюється поведінка аудиторії під впливом навмисного інформаційного тиску, які методи найчастіше використовуються задля маніпулювання свідомістю громадян та чому інформаційна безпека є не менш важливою, ніж фізична.
Студенти проявили зацікавленість у темі, активно ділилися власними спостереженнями, міркували про роль інфлюенсерів у формуванні суспільної думки, обговорювали труднощі у розрізненні правдивої інформації від фейків. Також вони висловлювали судження про вплив сучасних медіа на свідомість людини, особливо молоді та про необхідність критичного підходу до споживання інформації.
Ця зустріч дала змогу не лише здобути нові знання, замислитися над власними інформаційними звичками, а також набути навичок у медіагігієні. Першокурсники дійшли висновків, що бути медіаграмотним – це не лише про вміння «читати між рядками», а й про відповідальність: за себе, за близьких і за суспільство загалом. Наприкінці учасники поділилися своїми враженнями. Багато з них зазначили, що захід став справжнім осередком відкриттів і командної взаємодії, допоміг краще зрозуміти природу інформаційних впливів та ще раз підкреслив важливість уміння не тільки отримувати інформацію, а й усвідомлено її аналізувати. Кожен учасник отримав знання, нові корисні навички та мотивацію для наступних актуальних та цікавих зустрічей зі студентами-тьюторами.
Дякуємо студентам-першокурсникам за проявлений інтерес до воркшопу та активну участь у ньому, а Марії Томашевській та Уляні Количевій – за створення в університетському середовищі простору довіри, підтримки та співпраці!