Усі заклади освіти в Україні вийшли з 12 березня на карантин через загрозу поширення коронавірусу. Попередньо ― на три тижні, до 3 квітня. Тож для українських вишів це можна вважатт тест-драйвом онлайн системи навчання, яку планували впровадити в Україні. Потрібно побачити в цій ситуації можливість, а не загрозу.
Які можливості для дистанційного навчання в університетах надаються в Україні?
Міністерство цифрової трансформації запустило безкоштовний онлайн-курс для вчителів і викладачів про організацію дистанційного навчання під час карантину. Курс доступний на порталі «Дія.Цифрова освіта».
Українські та закордонні освітні платформи надали безкоштовний доступ до своїх курсів: Prometheus, iLearn, Coursera, edX, Coursera for Campus та інші.
Чимало українських університетів, які вже певний час використовують корпоративні сервіси для онлайн навчання, такі як, Google Classroom, Google Meet,Google for education. А також системи Moodle, Course Management System на основі платформи Moodle та подібні. На свої сторінках у Фейсбук чи на власних сайтах представники університетів діляться своїм досвідом в онлайн навчанні для інших.
Особлива увага приділяється й випускникам шкіл, які мають складати ЗНО. Тому МОН запровадив трансляції курсів з підготовки до ЗНО під час карантину на ТК «РАДА» та YouTube-каналі МОН.
Можливості ЧНУ імені Петра Могили у дистанційному навчанні зі студентами.
Окрім використання попередніх пунктів під час навчання вдома, студенти Могилянки мають інші можливості.
Діалог студентів з викладачами. Могилянки вже має достаід дистанційного навчання. Університет працює на базі сервісу Moodle. Це безкоштовна і відкрита система управління навчанням, яка може поєднувати у собі комунікацію між викладачами та студентами. Надає безліч можливостей, серед яких: виконання завдань, завантаження файлів, обмін повідомленнями, оцінювання та календар подій.
Наукові джерела. Наукова бібліотека ЧНУ імені Петра Могили також перейшла на дистанційний режим роботи та пропонує канали зв’язку та доступи до Інституційного репозитарію ЧНУ ім. Петра Могили, ресурсів наукової бібліотеки на сайті університету та сервіси віддаленого доступу до баз даних національної підписки: Scopus, Web of Science, Springer Nature, Wiley. Також Могилянка співпрацює з відомим ресурсом дистанційного навчання Coursera.
Позадисциплінні навчання. Наразі, не є безпечними студентам та викладачами організовувати конференції, форуми, змаганні та запрошувати гостей для цього. Більшість щорічних освітніх подій перейшли в онлайн. Тому могилянці мають змогу й зараз брати участь в обговоренні. Завдяки розповсюдженій мережі різних сервісів для вебінарів, відеоконференцій та семінарів – це можливо. Крім цього, до прикладу, для конкурсу студентських наукових робіт з історії було надано доступи до електронних архівів та онлайн-баз данних, аби було зручно готуватися.
Стажування. Факультети та інститути Могилянки мають договори про стажування з різними спеціалізованими та професійними компаніями і підприємствами. Якщо є можливість реалізацти дистанційну стажувальну програму для студенів – вона використовується. Так, наприклад, Юридичний факультет разом із юридичною компанією «Армада» проводять дистанційне стажувальння для студентів факультету під час карантину.
Карантин гарний час для тестування дистанційного виду навчання, для виділення його переваг, недоліків на різних територіях та у різних ситуаціях. Таким чином, при ухваленні цифрового освітнього процесу на постійній законній основі вже буде з чим працювати та що допрацювати.