Новий сайт університету ×

День із факультетом економічних наук


30 жовтня 2025 року в межах проєкту «Канікули в університеті» Чорноморський національний університет імені Петра Могили гостинно приймав учнів 9-11 класів на факультеті економічних наук. Цього дня для школярів було організовано навчальний бізнес-квест «Стартап-ідея майбутнього», який моделював шлях створення власного підприємства – від зародження ідеї до виходу на біржу.

Учасники об’єдналися в команди, сформували стартовий капітал і обрали концепцію закладу за темою «Кафе-кав’ярня майбутнього». Показово, що більшість команд зупинилися на ідеї pet friendly кафе – простору, дружнього до тварин, що свідчить про актуальність соціально відповідального бізнесу серед молоді.

Команди опрацьовували ключові бізнес-процеси: закупівлі, визначення цільової аудиторії, формування меню, вибір локації та персоналу. Після презентації ідеї кожна команда отримала умовне грантове фінансування для подальшого розвитку проєкту. Наступні етапи включали розробку рекламної кампанії, вибір керівника, аналіз ризиків та необхідність страхування бізнесу. Учасники мали змогу оцінити вплив непередбачуваних обставин – так званого «чорного лебедя» – на стабільність підприємства, що додало реалізму до ігрового процесу.

Окремий етап квесту – локалізація бізнесу – провели викладачі та студенти кафедри управління земельними ресурсами спеціальності «Геодезія та землеустрій». У межах гри «Бізнес-стратегія: Цінність квадрату» школярі створювали стратегічний кадастровий план для оптимального розміщення бізнесу на заданій території. Вони розміщували ресурси на ігровому полі, дотримуючись дев’яти умов, що імітували реальні юридичні, екологічні та інфраструктурні обмеження. Завдання вимагало мінімізувати витрати й ризики та водночас максимізувати прибуток. Учасники швидко зрозуміли: земля – це не просто ділянка, а стратегічний актив, від якого залежить успіх підприємства. Тренінг наочно продемонстрував важливість просторового планування та вміння поєднувати економічні цілі з нормативними вимогами.

Фінальним кроком став пітчинг – коротка презентація бізнес-ідеї перед умовними інвесторами. Учасники демонстрували переконливість, аргументованість і віру в успіх власного проєкту. Переможців у різних номінаціях визначали ментори з числа студентів факультету.

Після завершення квесту школярів чекали приємні сюрпризи: цінні призи від факультету, благодійний ярмарок, присвячений зокрема святкуванню Гелловіну, а також захоплива гра «Блакитна економіка» під керівництвом досвідчених гравців.

Факультет економічних наук щиро дякує всім учасникам за активність, творчий підхід і щире зацікавлення. Ми раді надихати молодь на сміливі ідеї та перші кроки у світ економіки, підприємництва й інновацій.