Новий сайт університету ×

Cучасна наука і штучний інтелект: у ЧНУ відбувся тренінг «Використання ШІ в науковій роботі» в рамках проєкту PROMENT


22 травня 2025 року в межах міжнародного проєкту Erasmus+ PROMENT у Чорноморському національному університеті імені Петра Могили відбувся черговий онлайн-тренінг для студенток в межах ініціативи гендерного менторства. Цього разу темою зустрічі стала роль і виклики використання штучного інтелекту в академічному дослідженні.

Спікерка заходу, кандидат політичних наук, доцентка кафедри соціології та політології Тетяна Лушагіна, поділилася зі студентками старших курсів спеціальностей «Політологія» та «Журналістика» власним досвідом наукової діяльності та практиками гендерного менторства, а також презентувала практичні підходи до інтеграції ШІ в академічну діяльність, зокрема у підготовку курсових, дипломних та наукових статей. Вона поділилася інструментами, які можуть полегшити рутинні завдання дослідника, а також звернула увагу на ризики втрати критичного мислення, порушення академічної доброчесності та виклики етичного характеру.

Захід пройшов за схемою «Гендерне менторство», яка впроваджується в ЧНУ імені Петра Могили в рамках проєкту PROMENT («Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у ЗВО»). Ініціатива спрямована на розвиток лідерського потенціалу, підтримку академічного зростання та активізацію участі жінок у науці. Проєкт PROMENT надає студенткам унікальну можливість долучитися до європейських практик менторства, опанувати цифрові інструменти й здобути нові навички, що відповідають сучасним викликам освітнього середовища.

Учасниці дізналися:

  • як ефективно застосовувати нейромережі на етапах збору, опрацювання та перевірки наукової інформації;
  • як уникати плагіату і зберігати авторське мислення в добу цифрових помічників;
  • що таке «штучний стиль» тексту і чому важливо зберігати людську логіку викладу;
  • як підвищити свою цифрову грамотність, аби не стати жертвою дезінформації або маніпуляцій ШІ.

Окремо було представлено добірку з 10 безкоштовних онлайн-інструментів для наукової діяльності, серед яких:

  • пошукові системи академічних джерел;
  • сервіси для автоматичного перекладу;
  • сервіси для перевірки фактів та достовірності джерел;
  • інструменти візуалізації та аналізу даних.

Захід проходив у форматі відкритої дискусії: учасниці активно ставили запитання, ділилися власним досвідом і розмірковували про етичні межі застосування новітніх технологій в освіті та науці. Особлива увага була зосереджена на питаннях самореалізації жінок у науці, підтримці молодих дослідниць і формуванні менторської спільноти.

Організатори щиро дякують усім учасницям за їхню активність і натхнення, а також команді проєкту PROMENT за забезпечення платформи для самореалізації студентів і їхнього академічного розвитку.

Долучайтеся до наступних зустрічей, щоб розширити свої академічні горизонти та опанувати сучасні технології у науці!