Одне з ефективних рішень у подоланні багатьох проблем у країні криється там, де спершу не шукають: у модернізації системи освіти, зокрема в тотальному впровадженні англійської мови.
Попри те, що «ресурси» це зазвичай географічні фактори, вони є лише приємними чинниками для розвитку держави. У той час коли найціннішим є люди – населення кожної країни. Зараз цінність людей абсолютно не прив’язана до фізичних показників, на першому місці – розум та рівень освіченості, який забезпечує система освіти. Тож маємо відповідну сучасну рівність: дійсно багатою та успішною є та країна, де проживають освічені та розумні люди.
Наразі англійська мова – універсальний інструмент, що відкриває майже не обмежені горизонти. Адже це офіційна мова міжнародного права, логістики, туризму, виробництва, програмування тощо. Справжню свободу людині дає досконале володіння англійською. У поєднанні з сучасними телекомунікаційними технологіями це забезпечить доступ до незліченних знань, можливість спілкування зі всім світом, віддаленої роботи та високої заробітної плати, задля якої зовсім не потрібно виїздити за межі України.
Яскравим прикладом є досвід Сінгапуру. У 1965 році в країни не було ані природних ресурсів, ані ґрунтів, щоб прогодувати населення, 80% якого проживали в нетрях. Проте керівництво країною та прем’єр-міністр Лі Куан Ю визнали головним ресурсом не зручний морський порт, а своїх громадян. Була проведена освітня реформа, за якої англійська мова стала обов’язковою протягом усього навчання. У результаті молоде покоління знайшло спільну мову в прямому та переносному сенсі, воно почало активно поглинати інформацію з усього світу. Зараз ВВП у Сінгапурі становить більше 55 тисяч доларів на громадянина (в Україні ледь більше 2 тисяч), економіка входить у десятку найстабільніших світу, а навчатися сюди їдуть з усіх куточків планети. Ключові підходи до освіти досі не змінні.
Попри те, що в Україні, на перший погляд вивчення іноземної проводиться доволі успішно, цього замало. Для справжнього успіху потрібне обов’язкове вивчення англійської. Ряд спеціальностей таких, як медичні, інженерні, медійні тощо, лише виграють від такої реформи. Вітчизняна освітня програма закладів вищої освіти є доволі складною та фундаментальною; існує попит на навчання в Україні у представників інших держав. Якщо як слід перекласти програму, підсилити її закордонними матеріалами, то отримаємо не просто конкурентоспроможну у світі вищу освіту, а дійсно потрібну можливість, якою зможуть скористатися багато студентів, якщо вони володіють англійською, звісно.
Щоб здійснити перехід на англійську мову, потрібно підготувати й викладачів. Тому студентам, що мають намір у майбутньому викладати необхідно пройти спеціальну підготовчу програму. Стажування дозволить удосконалити власні знання, аби грамотно передавати їх аудиторії. Окрема програма знадобиться й для підвищення кваліфікації вчителів, які вже працюють. Однак за грамотного планування та розробленої програми це все цілком можливо.
Задля реформи необхідно подбати про наявність носіїв англійської мови в українських школах та вишах. Навіть зараз у нашій країні перебуває велика кількість волонтерів зі США та інших англомовних країн, завданням яких є проведення занять із мовної практики, сприяння розвитку демократії та багато іншого.
Якщо зараз цілі прищепити Україні англійську мову здаються нездійсненними, важливо розуміти, що справа лише в системності: правильний підхід до викладання, створення комфортного для учнів англомовного середовища, трохи часу і можна досягти мети.
Коли громадяни України дійсно відчують себе найціннішим ресурсом держави, і їхати нікуди особливо не захочеться, і бажання створювати кращі умови вдома зросте в рази.